Gå til innhold

Spacere på eiker E1 (nye spm. i min 2. post)

Ranger emnet

AndersTM

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert tråder fra før av der jeg finner svaret på spørsmålene mine, men ikke med gode nok overskrifter til at jeg gidder å lete mer.

Jeg skal kjøpe meg bilstein cs og peise de på sammen med lesjøforsfjørene. Så er vel planen å handle inn et sett eiker E1 med 215/45-17. Mest for utseendets skyld vil jeg space ut bakhjula.

Spørsmålene:

- Er H&R spacere fra pedersen til å anbefale?

- Hvor mye bør jeg øke sporvidden? Kan 40 eller 50 mm passe? (20-25 mm pr. side)

- Hvordan blir da klaringene i hjulhuset? går det bra ved full fjæring?

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det klassiske, har du justert panhardstaget ditt? :) Hvis ikke, blir det dårlig plass, og du kan glemme 20mm. Du må også fjerne kanten i hjulbuen bak, ellers har du skjært dekkene rimelig fort. Du kan fint space 20mm dersom du justerer panhard og fjerner kanten.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det klassiske, har du justert panhardstaget ditt? :) Hvis ikke, blir det dårlig plass, og du kan glemme 20mm. Du må også fjerne kanten i hjulbuen bak, ellers har du skjært dekkene rimelig fort. Du kan fint space 20mm dersom du justerer panhard og fjerner kanten.

Med 20 mm mener du selfølgelig total økning av sporvidde på 40 mm?

Nye spørsmål:

- Det er altså snakk om den indre lakkerte delen av selve hjulbuen? Den som går innover i hjulhuset? Hvor mye av den må fjernes/bankes inn?

- Noen som har erfaringer med H&R-spacere? Er de brukbare?

- Er justerbart panhardstag også å få kjøpt i Norge? Hvor ev.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten ikke dette er den siste gangen noen kommer til å lure på desse tinga, så jeg vil lage en ryddig tråd der jeg får besvart flest mulig spørsmål rundt dette. Hvis noen lurer på noe relatert, er det bare å spørre i vei i denne tråden. Er overskrifta god nok til at folk lett kan søke frem tråden, og slippe å lage enda en?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider