Gå til innhold

Hifonics Bxi1606d + Pioneer TS-W3001D4 = piss?

Ranger emnet


frankert

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en hifonics bxi1606d og en pioneer ts-w3001d4.

 

Suben kjøres i 2ohm, i en lukket kasse på 38 liter.

 

Dette får jeg altså ikke til å fungere tilfredstillende. Den spiller helt greit, men får ikke den helt store punchen.

 

Har aldri hatt pioneersub før, og ble advart før jeg kjøpte denne, ettersom jeg setter lydkvalitet høyt. Så langt er jeg ikke fornøyd med denne subben iallefall.

 

I mine ører får jeg den ikke til å spille pent, med en brukbar punch.

 

Skal sies at jeg stort sett hører på rock.

 

Noen tips?

 

Eventuelt en annen sub som vil passe meg/forsterkeren bedre?

 

Mvh

 

Frank R Nervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en hifonics bxi1606d og en pioneer ts-w3001d4.

 

Suben kjøres i 2ohm, i en lukket kasse på 38 liter.

 

Dette får jeg altså ikke til å fungere tilfredstillende. Den spiller helt greit, men får ikke den helt store punchen.

 

Har aldri hatt pioneersub før, og ble advart før jeg kjøpte denne, ettersom jeg setter lydkvalitet høyt. Så langt er jeg ikke fornøyd med denne subben iallefall.

 

I mine ører får jeg den ikke til å spille pent, med en brukbar punch.

 

Skal sies at jeg stort sett hører på rock.

 

Noen tips?

 

Eventuelt en annen sub som vil passe meg/forsterkeren bedre?

 

Mvh

 

Frank R Nervik

1.Om bilen din er den du har i avataren så er jo det første ulempe, får lite trøkk i slike biler.

 

2.Kassen du har bygget er nok ikke så langt unna det du skal ha, men den er kanskje full av dempeull?

 

3.Hva med å bygge en portet kasse?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Om bilen din er den du har i avataren så er jo det første ulempe, får lite trøkk i slike biler.

 

2.Kassen du har bygget er nok ikke så langt unna det du skal ha, men den er kanskje full av dempeull?

 

3.Hva med å bygge en portet kasse?

 

Hei!

 

1. Bilen det bygges i nå er en vw vento, så er ikke like ille som MB'n!

 

2. Den eneste ulempen jeg ser ved kassen jeg bygde nå, var at jeg brukte 21mm sponplater jeg hadde liggende. Men stivet av bra, så mener den skal være brukbart "død" egentlig. Har ikke dempet kassen.

 

3. Tenkte å prøve meg med en portet kasse før jeg gir opp suben helt, men frykter bare det blir mer bråk, å mindre pent!??

 

Edit: Hvordan vil denne suben evt. fungere i en bandpass kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har søren meg varierte forslag..

 

For meg høres 38 liters lukka kasse til en 12" litt my ut.

 

Anbefalt kassevolum: 14,12-28,8 liter, så du har rett i det, men på måten du sier det, så høres det ut som alle 12" skal ha like stor kasse ;)

 

Kan godt nevne flere gode merker: focal, seas, ground zero, audio pulse, morel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså jeg har pioneer sub, til og med en dårligere variant, en TS-W306C. Og selv om den spiller ikke utrolig pent så spiller den mker enn høyt nok med 600W rms, fra en brokoblet Hifonics ZXi-6006 (138db, med dårlige innstillinger).

 

Så hvordan du ikke får den store punchen med dobbel så mye effekt syns jeg er veldig rart. Bygg en kasse på 25 liter maks og med mdf plater.

 

Og ikke bygg porta kasse, prøvde min i en porta kasse, SQ ble elendig.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt kassevolum: 14,12-28,8 liter, så du har rett i det, men på måten du sier det, så høres det ut som alle 12" skal ha like stor kasse ;)

 

Kan godt nevne flere gode merker: focal, seas, ground zero, audio pulse, morel...

 

Vel, er ikke så vanvittig store forskjeller på kassestørrelser som fungerer bra. Men 38 liter høres voldsomt stort ut. Hadde det vært bassrefleks så hadde det vært annerledes.

 

Gode merker finnes det mye av, men ikke alle passer f.eks trådstarters smak..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår