Gå til innhold

Diseltuning av BMW318d

Ranger emnet


BMW_JP

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sjekka Tuning & Styling Der hadde de DTK dieseltuning kit til min bil. En tuningmodul som endrer signalene fra styringsenheten til innsprøytningen med det resultat at motoren får betydelig mer kraft og samtidig nedgang i forbruket.

 

Min er helt ny. 2008 modell.

 

Burde jeg prøve dette? Virker veldig harmløst og jeg er jo heller ingen råkjører som girer på det røde hvergang. Girer som regel alltid før 3000 rpm. Er jo mellom 1500-3000 rpm dieselbiler har mest drag.

 

Det går jo ikke an å spore opp når man tar ut modulen etterpå. Da fremstår den jo som original.

 

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW AG hater denne type tuning som manipulerer signalene fra styreenheten..hvis det skulle skje noe med motor/drivverk får du det ikke på garantien..

 

 

men da tar man ut modulen og garantien løper som normalt? Er jo original da.

 

Hva er odsen for at noe sånt skal skje med bare 28 HK mer? Hadde den tatt ut 100 HK hadde det jo vært bekymringsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da tar man ut modulen og garantien løper som normalt? Er jo original da.

 

Hva er odsen for at noe sånt skal skje med bare 28 HK mer? Hadde den tatt ut 100 HK hadde det jo vært bekymringsfullt.

 

jo, den legger faktisk igjen spor..ihvertfall gjør kcr boksene det..og drivverket er spesialtilpasset motoreffekten..

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, den legger faktisk igjen spor..ihvertfall gjør kcr boksene det..og drivverket er spesialtilpasset motoreffekten..

 

hvordan da ? hvorfor skriver de på sidene sine at den ikke gir fra seg spor.

 

Du mener at drivverket ikke vil tåle 28 HK mer? AC Schnitzer trimmer jo like mye, MED garanti. Eneste forskjellen her er vel at de trimmer med garanti til 20 000 kr og Biltuning trimmer helt likt, bare uten garanti til 4000 kr.

 

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan da ? hvorfor skriver de på sidene sine at den ikke gir fra seg spor.

 

Du mener at drivverket ikke vil tåle 28 HK mer? AC Schnitzer trimmer jo like mye, MED garanti. Eneste forskjellen her er vel at de trimmer med garanti til 20 000 kr og Biltuning trimmer helt likt, bare uten garanti til 4000 kr.

 

Eller?

 

vi finner det ut gjennom diagnosesystemet vårt..de boksene der sender inn masse diesel uten å justere blandingsforholdet..dermed kan du får både tett katalysator og partikkelfilter som ikke dekkes av garanti..er heller ikke jeg som mener at drivverket ikke tåler 28 hk mer..bare siterer fra et skriv vi har fått fra BMW Norge..

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår