Rattatta Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Snakka med en mekaniker som mente jeg burde fjerne katalysatoren til min 1.9 tdi. Ville merke forskjell med en gang ! Om jeg ettermonterer en større intrecooler, blir det noe merkbart effekt tro ? Noen som har prøvd ? Noen meninger :drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Du har ikke så mye motor fra før av,du tjener ikke noe på å ta vekk den...Du har en tdi,den bråker vel når du gir på,tenk deg åssen lyden blir da,uten katalysator.Kommer til å bråke en god del..Og kan vedde 100 kr på at bilen kommer til å gå dårlig,for den for ikke riktig motstand,og tar jeg ikke helt feil,så sitter lambdasonen på grenrøret og en bak katalysator,de kan du nok heller ikke ta vekk..Tja,du for litt mer kjøling med større IC,men bilen din blir ikke en racer for det..En grunn regel er:Du skal ha like stor IC som turbo oppsettet ditt,har du for stor IC så tar det tid før turboen lader,noe som kalles for turbolag..Og du som har en 110 hk motor,trenger ikke det hehe :) Men opp til deg,lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulars Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Skal du ha mere effekt, så er chip det du bør satse på. Og det med å fjerne katalysatoren... Tror nok skodaturbo er inne på noe der. Større IC gir deg ikke noe særlig med effekt om du ikke følger på med større turbo. Men jeg mener å huske du har skrevet du har automat på bilen din og da tar vel en chip fort livet av den kassa. Audi sine automatkasser er ikke akkurat solide saker... Så mitt tips er: Kos deg med bilen som den er. Vil du har mere effekt, så kjøp deg heller en ny bil med manuell kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canberra Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 automat er jo ikke noe prob, effekt får han uansett med chip så. Greieste løsninger blir vel da chip:) Siter AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine xNissan 200sx S14 95 SOLGT xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT xgolf 3 vr6 SOLGT xGolf gti g60 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 På en automat kasse fra Audi eller samma faen fra hvilket merke.Så er ikke chip lønnsomt i det hele tatt..Det er pga at en automat kasse har sin egen hjerne,og den er programert for orginale hk og nm.Når bilen blir chippet så klarer motoren det,bremser klarer det,dyser,bensin pumpe,alle disse klarer det.Men automat kassa klarer ikke det,den kommer til å slure å slure,helt til alle drev er utslitt... Men er bare å prøve seg,da kan vedkommende vente seg en regning på ny kasse på rundt 25000 kr,helt lett..Lykke til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 Du chipper nå kassen og da vet du.. Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Greit nok det hummm.At man kan re programere hjernen til automat kassa..Men du reprogramerer ikke delene i kassa,tenkt på det eller?,alle drev/lameller som er i kassa,de er klarer ikke det..La oss si at trådstarter Rattatta chipper motor og kasse,tenk på hver gang han tar kickdown,hvor sunt er det for kassa?,har man økt fra orginale 110 hk,til rundt 170 hk,så bruker man som oftest høyre foten mer på gassen enn på bremse pedalen.Men jeg gir egentlig F i det,er ikke min bil.Forteller bare om det jeg har lært og kan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canberra Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Når jeg mente chiping mente jeg da kit steg, da får vel man det som trengs? elleR? Siter AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine xNissan 200sx S14 95 SOLGT xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT xgolf 3 vr6 SOLGT xGolf gti g60 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rattatta Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Mailet med norskbildelsenter, og de chippet ikke kassene til 4 syl biler, kun de med 6 stempler. Ellers sa de følgende ang chipping : Om girkassen din er i god stand så er ikke dette noe problem etter min mening. Jeg har chippet mange biler tilsvarende din uten noe problem! Merkeverksted sier selvfølgelig at man ikke skal chippe bilen, men jeg har jo folk fra Møller som kommer å chipper bilene sine her også.:) Jeg skjønner godt bekymringen for at noe skal skje med kassa. Det er en dyr del å bytte/reparere. Verkstedet vårt overhaler både manuelle og automatgirkasser. Men jeg har chippet biler her i ca 10 år nå og erfarigen min er når bilen er i god stand og så lenge man ikke er ”idiot” med den så kan man fint chippe den. Har bilen gått 300000km og man ikke har vært flink med servicer så er det klart at man kan kjøre istykker girkassa når man i tillegg legger på 30hk og 70nm i effekt! Jeg kjenner ikke bilen din og tilstanden, hvordan den er inni motor/girkassen osv så jeg kan ikke garantere noe. Ingen som driver med trimming kan det. Du må selv vite at bilen er i bra stand og selv ha en god følelse med bilen når du gjør dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.