rogerbj Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Hei. Ny på forumet. Har i lengre tid hatt problem med min 95 mondeo. Den rykker noe grusomt rundt 2000 rpm. Av og til bare døde den også. Fant synderen i luftmengde måleren, så jeg bare koblet fra den. Bilen går nå bedre enn noengang. Så lurer jeg litt på. Kan motoren ta skade av det? Høyere bensinforbruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 jeg ville nok kjøpt ny luftmengdemåler var jeg deg. Siden bilen går dårligere når du har den av enn når du har den på, har du jo funnet synderen, og da må du kjøpe ny. Jeg vet ikke hva som skjer om luftmengdemåleren er koblet av, men den regulerer vel blandingen mellom luft og bensin. Om det blir noe jall der, kan jo noe mer ta kvelden etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerbj Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 jeg ville nok kjøpt ny luftmengdemåler var jeg deg. Siden bilen går dårligere når du har den av enn når du har den på, har du jo funnet synderen, og da må du kjøpe ny. Jeg vet ikke hva som skjer om luftmengdemåleren er koblet av, men den regulerer vel blandingen mellom luft og bensin. Om det blir noe jall der, kan jo noe mer ta kvelden etterhvert Bilen går jo helt perfekt når jeg kobler den fra, og ikke omvendt... Kan virkelig noe annet skades? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 hvis bilen får for mye bensin, må du nok bytte lambdasonden etterhvert antar jeg.. Spør på fastford.no om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerbj Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Ok. takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogpekka Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 går bilen "fint" uten luftmengdemåleren så er det grunnet bilens reserve-modus. Dvs at bilen kan kjøre i "safe-mode" når luftmengdemåleren er gåen. Vil ikke oppfordre til noe som helst uten å ha lest av feilkodene, men antar at en ny luftmengdemåler (LMM) må kjøpes :) Siter - 1993mod Ford Fiesta RS1800 - 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i) - 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg