CombatSierra Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Er kommet noe forfædelig banking fra kardangen på vectra 4x4 min idag, Rister å banker noe så jævli :| Når jeg tar ut sikring til 4x4 og kjører er det ingen bankelyder\risting. Har sjekket alle foringer til mellomaksel\bakstilling og støtdemperne. osv så må være kardangen.. Noen som har opplevd dette? Evt mye jobb å bytte Kardangen? Siter 1990 Opel Vectra 2000 2.0i 16v 1991 Toyota Camry V6 1983 Ford Sierra XR4i 1991 Mazda 626 GLX 2.0i 16v 1989 Mazda 626 GLX 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Er kommet noe forfædelig banking fra kardangen på vectra 4x4 min idag, Rister å banker noe så jævli :| Når jeg tar ut sikring til 4x4 og kjører er det ingen bankelyder\risting. Har sjekket alle foringer til mellomaksel\bakstilling og støtdemperne. osv så må være kardangen.. Noen som har opplevd dette? Evt mye jobb å bytte Kardangen? Og med kardang mener du? http://www.bilforumet.no/e-klassen/191400-utveksling-i-kardang-p-124-a.html Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CombatSierra Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 differensialen Siter 1990 Opel Vectra 2000 2.0i 16v 1991 Toyota Camry V6 1983 Ford Sierra XR4i 1991 Mazda 626 GLX 2.0i 16v 1989 Mazda 626 GLX 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 differensialen Differensial og kardang er to HELT forskjellige ting, men jeg tror faktisk det er kardangen - altså mellomakselen - i ditt tilfelle. Hvordan sjekket du den for feil første gang? Det er gjerne mye større belastninger under kjøring enn du klarer å simulere dersom du legger deg under bilen og vrir litt hvis du skjønner. Er det viskose eller Haldex på denne? At du kan ta ut en sikring tyder på Haldex, men jeg har ikke peiling på Vectra... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CombatSierra Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Tenker på differensialen, ikke mellomakslingen. Sjekket mellomaksel, er helt ok. Er fra differensialen bak ristingen\bankelyden kommer fra Siter 1990 Opel Vectra 2000 2.0i 16v 1991 Toyota Camry V6 1983 Ford Sierra XR4i 1991 Mazda 626 GLX 2.0i 16v 1989 Mazda 626 GLX 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Ja, det er mulig det, men jeg synes det er litt rart at det banker så voldsomt fra selve differensialen. Der bruker det å ule eller dure/knurre hvis noe er galt, eller i beste fall et klakk i ny og ne. Det kan jo selvsagt tenkes at det har løsnet en aksel til en av drevene inni der eller noe sånt. Skal bli spennende å høre hva som er feil. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Og hvordan sjekket du mellomakslingen? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 det kan banke noe helt jævlig... det tyder på at den går når som helst! hadde samme på cosworthen min...! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CombatSierra Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Går utifra at det er differensialen får når æ koble 4x4 til låses det ene hjulet nesten helt og bilen humper og rister.. Men når æ koble 4x4 av går hjulene lett rundt når æ kjøre. Tok av mellomakselen og sjekket alle oppheng nøye osv. Har også sjekket alle foringer i bakstillingen. Skal se om æ får tid til å åpne diffen idag så får man se :D Siter 1990 Opel Vectra 2000 2.0i 16v 1991 Toyota Camry V6 1983 Ford Sierra XR4i 1991 Mazda 626 GLX 2.0i 16v 1989 Mazda 626 GLX 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 diffen går jo rundt selv om du napper ut sikringen til 4x4 (er forresten viskose på denne Reodor) dog uten samme belastning. Dersom den låser det ene hjulet når du kjører med 4x4 på høres det mest ut som om fordelingskassa har tatt kvelden, noe den pleier å gjøre ganske fort dersom den ikke får sitt påkrevde stell. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CombatSierra Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Byttet diffen, nu funker alt fint :D Siter 1990 Opel Vectra 2000 2.0i 16v 1991 Toyota Camry V6 1983 Ford Sierra XR4i 1991 Mazda 626 GLX 2.0i 16v 1989 Mazda 626 GLX 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.