rikard89 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Speedometeret samt kilometermåleren er gåen på min audi 80 td. Bilen er en 1993mod. Er det mekanisk eller elektronisk speedometer på disse bilene? Noen som vet hva som kan være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
20VQuattro Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Speedometeret samt kilometermåleren er gåen på min audi 80 td. Bilen er en 1993mod. Er det mekanisk eller elektronisk speedometer på disse bilene? Noen som vet hva som kan være feil? har elektronisk jeg, ihvertfall, det sitter en sensor på girkassa er så mye virker spidometeret av og til eller hele tiden? min er en 89 mod, men 90 da, er vel ganske like tror jeg Siter Verden er farlig ingen har overlevd enda! Lev Livet Kjør Audi! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woodaker Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Sitter en Elektrisk/mekanisk føler på girkassa... På den føleren går det en firkantet "stål wire" ned i kassa....og blir drevet av kassa. Den wire`n kan ryke når den har gått x antall år.... sjekk denne. Bare å løsne kontakten, ta ut føleren og se om det stikker ut en firkantet wire..... sitter den igjen i kassa er den knekt :) Hvis den er hel, har du nok en feil med speedometer.. Kan være ledningsbrudd,jordingsfeil , men defekte instrument er ganske vanlig:) Lykke til :) Siter 1991 Audi 90 quattro 20V 1997 Audi S6 Plus Sedan 1997 Audi A6 1.9TDI Avant 2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) ) x 20stk Audi 90/100/200/S2++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard89 Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Takk for svar! Regner med at jeg må plukke ut girkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
20VQuattro Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Takk for svar! Regner med at jeg må plukke ut girkassa? Det slipper du, den er bare skrudd på kassa. så vidt jeg veit, sitter bare et par cm inn i kassa, kanskje enda mindre å skal vere kurant tror jeg. Siter Verden er farlig ingen har overlevd enda! Lev Livet Kjør Audi! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg