Gå til innhold

Vurderer S3 99-01 modell, innspill og noen som kan fortelle meg litt?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann, har en A4 1.8TS nå, som jeg vurderer og bytte ut til fordel for en S3 99modell eller nyere (ikke 04 eller noe så høyt)

 

Hva er det og fortelle om disse bilene?

 

Er 1.8Turbo motor i denne og, hvordan går den? Orginalt er vel ikke helt det største, men tenker da med chip, eksos hele veien, filter og smått? Ser det skrytes av 270hk med Chip, komplett eksosanlegg og åpent filtersats til disse, stemmer det?

I såfall hvordan går den da?

 

Er det 'helt greit' eller 'ganske bra'?

 

Skal ha meg noe som går bedre, som gjerne har mer enn de stakkrs 150 daue hestene bilen min har orginalt, er ikke orginal da men :D

 

Hva er motor forsjellene S3, kontra A4'en min? Større turbo, dyser og intercooler regner jeg med.. Noe mer?

 

Annen innmat?

 

Kommer nok flere spørsmål når jeg kommer på mer.. :) takker for innspill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har en A4 1.8TS nå, som jeg vurderer og bytte ut til fordel for en S3 99modell eller nyere (ikke 04 eller noe så høyt)

 

Hva er det og fortelle om disse bilene?

 

Er 1.8Turbo motor i denne og, hvordan går den? Orginalt er vel ikke helt det største, men tenker da med chip, eksos hele veien, filter og smått? Ser det skrytes av 270hk med Chip, komplett eksosanlegg og åpent filtersats til disse, stemmer det?

I såfall hvordan går den da?

 

Er det 'helt greit' eller 'ganske bra'?

 

Skal ha meg noe som går bedre, som gjerne har mer enn de stakkrs 150 daue hestene bilen min har orginalt, er ikke orginal da men :D

 

Hva er motor forsjellene S3, kontra A4'en min? Større turbo, dyser og intercooler regner jeg med.. Noe mer?

 

Annen innmat?

 

Kommer nok flere spørsmål når jeg kommer på mer.. :) takker for innspill..

 

 

Hei!

Når det gjelder en vanlig 150hk 1,8T og den som sitter i en S3 er det en del forskjeller.

I hovedsak er det litt annen innmat(råder osv),større turbo(K04 istedet for K03) og det som må oppgraderes i forhold til dette. Orginalt i en 99-01 modell er det 209hk,og disse kan chippes opp til ca 240-250 hk uten å bytte eksos. For å få 260-270hk må eksos byttes til ett effektanlegg.

Om ett åpent filter har mye å si på effekten veit jeg ikke,men lyden blir hvertfall noe helt annet:D

Ellers så er det jo ett annet uderstell på disse,som også er litt viktig i sammenlikningen og med 4x4 så er dette en maskin!

Har selv en -99 modell S3,med chip (ca 250hk), BSR Optiflow filtersats og TS-dump og jeg må si jeg smiler hver gang jeg kjører :D Dette er en ufattelig morsom bil,som etter min mening er litt undervurdert!

Dessverre pga ny jobbsituasjon må jeg selge drømmebilen,hvis ikke hadde jeg aldri vurdert å selge den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpventil? Hva mener du med det? Sitter jo en resirk-ventil som slipper ut overtrykket fra turbo'n når du slipper gassen for at dette ikke skal treffe gasspjellet som da er stengt! Forskjellen mellom en dumpventil og er resirk er i hovedsak at dumpventilen har horn slik at plystrelyden blir høyere og en resirk sender luften ut av luftfilteret og lyden blir lavere.

 

Er ikke noe problem å leike seg med disse selv om det er Haldex... Når denne slår inn så er fordelingen ca 60% bak og 40% foran. Får Haldexkontroller som kan kobles på og justere dette ennå mer optimalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lånt en s3 99mod på den tidligere jobben min å syntes den bilen er helt rå. med chip, eksos og filter ble denne bremset til 268hk å det er fortsatt litt å hente med en større turbo, intercooler, større dyser og med 3 bars bensintrykk.

Ville da også tatt for meg innmaten i motoren og forsterket den så ikke alt raser på første rettstrekke.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vært borti at det har vært noen problemer med driverket på denne bilen, du klarer sikkert å kjøre det i stykker hvis du går inn for det, men det er bygd for å tåle en del. hadde jeg hatt råd til en s3 hadde jeg hatt en s3. Med chip å eksos osv blir denne bilen rå å kjøre. mer en nok hk med tanke på vekt.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å leike seg med disse selv om det er Haldex... Når denne slår inn så er fordelingen ca 60% bak og 40% foran. Får Haldexkontroller som kan kobles på og justere dette ennå mer optimalt!

 

Vet du om dette kan skaffes til 2008 Passat 4motion og isåfall hvor?

'08 Passat Excl. 2.0 TDi 4Motion Stv.

'01 MB A140 - Konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår