Gå til innhold

mutec

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mutec

  • Bursdag 04/13/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen

mutec's Achievements

  1. Problemet er nok mest sannsynlig at vinduet går skjevt ned slik at det kiler seg..
  2. Bør sjekke de vanlige tingene på disse som en vanlig bil. Kanksje kjekt å sjekke servicehefte,når neste service er osv. Kilometer er jo litt viktig siden stort sett alle disse bilene er importert fra Tyskland. Jeg har en som du kan få kjøpe ;-)
  3. Så lenge du følger opp oljeskiftet på Haldex'en så er det ikke noe å si på dette! Men,hvis du monterer på en controller så må du huske å bytte olje oftere! Og det går mer enn brukbart ;-)
  4. Dumpventil? Hva mener du med det? Sitter jo en resirk-ventil som slipper ut overtrykket fra turbo'n når du slipper gassen for at dette ikke skal treffe gasspjellet som da er stengt! Forskjellen mellom en dumpventil og er resirk er i hovedsak at dumpventilen har horn slik at plystrelyden blir høyere og en resirk sender luften ut av luftfilteret og lyden blir lavere. Er ikke noe problem å leike seg med disse selv om det er Haldex... Når denne slår inn så er fordelingen ca 60% bak og 40% foran. Får Haldexkontroller som kan kobles på og justere dette ennå mer optimalt!
  5. Hei! Når det gjelder en vanlig 150hk 1,8T og den som sitter i en S3 er det en del forskjeller. I hovedsak er det litt annen innmat(råder osv),større turbo(K04 istedet for K03) og det som må oppgraderes i forhold til dette. Orginalt i en 99-01 modell er det 209hk,og disse kan chippes opp til ca 240-250 hk uten å bytte eksos. For å få 260-270hk må eksos byttes til ett effektanlegg. Om ett åpent filter har mye å si på effekten veit jeg ikke,men lyden blir hvertfall noe helt annet:D Ellers så er det jo ett annet uderstell på disse,som også er litt viktig i sammenlikningen og med 4x4 så er dette en maskin! Har selv en -99 modell S3,med chip (ca 250hk), BSR Optiflow filtersats og TS-dump og jeg må si jeg smiler hver gang jeg kjører :D Dette er en ufattelig morsom bil,som etter min mening er litt undervurdert! Dessverre pga ny jobbsituasjon må jeg selge drømmebilen,hvis ikke hadde jeg aldri vurdert å selge den!
  6. Har ikke forsøkt å koble jord direkte til chassiet på spilleren ennå,men har forsøkt å koble vekk alt det eksterne(forsterkerene).. Og da hørte jeg ikke noe i høytalerene foran,men lyden er veldig lav i disse av en aller annen grunn slik at det er ikke så godt å høre noe når musikken ikke er på og bilen går siden det er en gammel diesel! :-)
  7. Har lagt opp litt anlegg i en gammel Golf MKII,og dette består av en Pioneer spiller,JBL Decade i hattehylla koblet til egen forsterker,Cervin Vega basser brokoblet til egen forsterker og enkle Pioneer høytalere foran som er koblet rett til spilleren. Strøm og signalkabler ligger på hver sin side av bilen. Jordingen til forsterkerene er lagt til setebeltefeste bak. Dette fungerte veldig bra en liten stund,helt til jeg hadde ute hele dash'n for å bytte varmeregisteret. Det som da skjedde var at jeg glemte å skru fast jordingen til cd-spilleren som går gjennom DIN-pluggen. Skjønte ikke en dritt når jeg forsøkte å skru anlegget på uten at det skjedde noe! Fant den løse ledningen og en ny plass i chassiet,pusset og skrudde den fast. Da kom elendigheten,dynamostøy!!! Etter dette har jeg prøvd å legge jord direkte fra batteriet til spilleren,men fortsatt støy. Har forsøkt å montere nye børster på dynamoen,men det hjalp lite gitt. Drar jeg ut antenneledingen smeller det i høytalerene bak,det samme skjer hvis jeg drar ut phono-kablene fra spilleren. Hvis jeg ikke starter bilen,men kun setter på anlegget hører jeg hvordan cd-spilleren leser seg gjennom cd-plata i høytalerene bak! Kan dette være den berykta jordingsbanen i Pioneer spilleren som har tatt kvelden? Frustrert!!!!
  8. Herlig :-) Da trenger jeg bare noen som selger RH Cup her i landet? Er det bare dekkshop.no?
  9. Tenkte jeg skulle skaffe meg noen nye felger til sommeren,og har sett litt på RH Cup... Men,hvem er det som selger disse her i landet? Og hvilke alternativer har jeg når bilen er godkjent med 175/35-13 hjul? Kunne kanskje smakt med noen som var større,men samtidig innenfor lover og regler... Er det ikke noe med +-5% i rulleomkrets?
  10. Hei! Så denne på nettet og lurte på om det var noen som har sett denne før? Eventuelt veit hvor en kan få tak i en?
  11. Jeg betaler ca 6500,- på S3'n min,men 70 prosent bonus,25 år, og 16000 i kjørelengde! Da er det ikke egen garasje eller gjenfinningssystem. Grunnen til at disse er billige er at det er få biler på veien,og dermed lite utsatt for ulykker.
  12. Ja,har vært inne der og sett... Og har også funnet boken han har skrevet til salgs,men de jeg har sett har ligget på rundt 5000,-! Er den virkelig såååå bra den boka?
  13. Sendte de en mail,og fikk til svar at den hadde gått ut for lengst :-( Og nå som jeg endelig hadde skaffet meg en motor...
  14. Hei! Lurte på om det var noen her inne som veit om det finnes en Haynes manual spesifikt for Fiat Twincam motor? Mins å huske å ha sett at det finnes en for kun disse motorene for å trimme de litt!
  15. Jeg kan ikke melde meg inn,for motoren skal stå i en annen bil enn Fiat! Derfor håpet jeg noen som kunne hjulpet meg her inne istedet... Har funnet motor,men den mangler gassere.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår