njadve Skrevet November 8, 2003 Rapporter Share Skrevet November 8, 2003 hvor mye kan man hente ut ved chip på mondeo?2002modell. hva vil det koste? hvor kan man gjøre det? helst på vestlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Flere med ordentlig bil her gitt!:) Vet ikke hva slags motor du har, men Superchips i England har noe som heter Bluefin, en fin liten sak som du bare kobler til i diagnosekontakten under dashbordet! Så er det bare å følge instruksjonene på skjermen på Bluefin enheten! Fikser det selv på noen minutter! Men har du bensinmotor blir jo resultatet begrenset! Noe mer respons på gassen blir det jo! http://www.superchips.co.uk Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Hvis det er en 2,0L får du ikke mer enn 10hk, men med eksos og filter blir det litt mer. Du vil merke det mest på aks fra f.eks 50 og oppover. Du kan gå inn på http://www.bilelektronikk.no å høre med de. De skaffer og hører til i Bergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njadve Skrevet November 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 har 1,8l med 125hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Da får du 8 eller 9. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Fant ikke noe til Ford der! Men Motornordh i Bergen (!) er forhandler for superchips! Det er også TurboTeknikk i Mjøndalen utenfor Drammen, og det er kanskje bedre! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
njadve Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 fant noen i flissundet som solgte spesialtilpassede chipper. der sa de at man kunne få opptil 25% bedre ytelse ved en spesialtilpasset chip. setmmer dette? isåfall så vil jeg da få mellom 25 og 30 hk mer. dette gjaldt bensin. en annen ting, må jeg kjøre på 98 oktan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by njadve fant noen i flissundet som solgte spesialtilpassede chipper. der sa de at man kunne få opptil 25% bedre ytelse ved en spesialtilpasset chip. :D :D Ja alt går an hvis de bremser bilen etterpå der, på lotto-rulla si :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by njadve fant noen i flissundet som solgte spesialtilpassede chipper. der sa de at man kunne få opptil 25% bedre ytelse ved en spesialtilpasset chip. setmmer dette? isåfall så vil jeg da få mellom 25 og 30 hk mer. dette gjaldt bensin. en annen ting, må jeg kjøre på 98 oktan? bruk heller penga på noe fornuftig.. den chip trimminga uten turbo er i 99% av tilfellene rent tull... har chip til masse forskjellig , utenom ford... men anbefaler ikke folk å montere det på en bil uten turbo.. 5-6 hk.. hva betyr det egentlig på en vanlig bil? ville heller montert noe annet.. hva med skikkelige støtdempere, bremseklosser.. slike ting gjør at bilen blir mer morsom å kjøre hvertfall etter min mening.. mvh kjetil r:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by Kjetilr 5-6 hk.. hva betyr det egentlig på en vanlig bil? ville heller montert noe annet.. hva med skikkelige støtdempere, bremseklosser.. slike ting gjør at bilen blir mer morsom å kjøre hvertfall etter min mening.. mvh kjetil r:) Nå er jo Mondeoen bortimot optimal i så henseende fra fabrikk da!;) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Originally posted by Mondeo Nå er jo Mondeoen bortimot optimal i så henseende fra fabrikk da!;) jepp... :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 tja.. slengt på gule koni og H&R fjærer på min :cool: men angående chipping.. så er det verdt det om man har en turbo diesel eller turbo bil.. eller en trimma sugemotor.. men få da mappa en chip til bilen, ikke en slik superchip som har utgangspunkt i en standard bil ;) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg