Gå til innhold

hvor får jeg kjøpt dump til fk motoren min?

Ranger emnet

Øyvind Gantenbein

Anbefalte innlegg

ahh sånn ja.

du kan bruke JBR K25

den er nok fin til det bruket.

om den ikke slipper for mye luft ut da, slik at LMM blir lurt. kanskje noen som har erfaringer?

Pedersens Racing - JBR

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende at den funker, men skulle helst hvert helt sikker før jeg handler noe. har allerede driti meg ut på en (atmosferisk) dump fra ts-tuning (skal aldri handle der igjen). den er ikke tett, så den suger falskluft. det syntes jeg er dårlig når den er helt ny. men jeg tror ikke pedersen selger noe drit. skulle bare vist hva de andre "gutta" her bruker og om det funker. det er det viktigste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så får du kjøpe en som er helt resirkulerende, eller en som fungerer som den på pedersen.

Her er en til med resirk å atmosferisk dump.

Om Thunder Universal-fit - Dumpventil: Högsta kvalite! från Stylin

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis noen andre lurer på det samme

sende mail til pedersen igår og de sa:

Hei!

Du kan bruke A25 som åpen eller som resirk, men vi har ikke fler igjen av den nå. Ser ikke ut som vi får flere på en stund heller. Men vi har K25 som er beregnet på følsomme LMM'er. Den kan du også bruke som bare åpen eller bare resirk hvis du vil. Det følger med plugg til å tette det ene hullet.

Mvh Heine, Pedersens Racing

så da bestilte jeg 1. stk K25

kan gi tilbakemelding her når jeg veit åssen dette fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som plages med åpen dump på LH2.4 eller? uansett hvor stram den er?

Kjører selv med åpen greddy dump rett før innsuget, funker helt kallas. Men kjører med den gamle resirk tilkobla fortsatt, slik at den originale resirk dumpen virker ved lavt ladetrykk og ved maks ladetrykk tar greddy dumpen over.

Fungerer helt utmerket, ikke noe forskjell i hverken gange på motor eller forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kjørte med åpen greddy dump (lik naila sin).

Funka jo, men hvis en står og ruser og dumpen åpner så stopper motoren hvis du ikke filer litt på gassen idet den legger seg på tomgang.

Kjør resirk, det kommer jeg til å gjøre med greddy dumpen jeg har.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider