ZlaleX Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Sliter veldig med å få varme i bilen. Varmeapparatet sender bare ut kald luft. Jo høyere jeg setter bryteren på, jo kaldere blir det. Hva må jeg sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Sliter veldig med å få varme i bilen. Varmeapparatet sender bare ut kald luft. Jo høyere jeg setter bryteren på, jo kaldere blir det. Hva må jeg sjekke? Kan være at det er lite frostvæske på den. sjekke tanken, og etterfyll hvis det er lite. kan også være lurt å bytte ut alt med ny væske;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fritala Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Trolig luft i kjølesystemet -må luftes og etterfylles med frostvæske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Eller feil med kranen til varmeapparatet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 er nok bare TERMOSTATEN! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZlaleX Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Da tømte jeg ut hele kjølesystemet, og fyllte opp med frostveske. Dette hjalp ingenting. Har liten peil på bil, hva gjør jeg med termostaten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klypa Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 varmeregisteret? kanskje? Når jeg bytta vannsusen min, så fikk jeg tilbake varmen i allefall.. Sikker på at vannpumpa di går da? Bruker motoren lang tid på å bli varm? Går bilen varm om du kjører lenge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 termostaten tipper jeg også på. den må kjøpes ny og byttes. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZlaleX Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 varmeregisteret? kanskje? Når jeg bytta vannsusen min, så fikk jeg tilbake varmen i allefall.. Sikker på at vannpumpa di går da? Bruker motoren lang tid på å bli varm? Går bilen varm om du kjører lenge? Motoren bruker verken lang tid på å bli varm, og den går heller ikke varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Motoren bruker verken lang tid på å bli varm, og den går heller ikke varm. Hvis nåla til vanntemp'en går en del over den røde dioden, er mest sannsynlig termostaten gåen.. kan også være at en av slangene inn til varmeregisteret er tett, eller at det ikke er gjennomstrømning i det heletatt igjennom selve registeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Kjøp deg en mekk bok til golf 2, koster 250,- eller noe og da vil du se hvordan du bytter termostat ;) Veldig enkelt...Kjøpes på biltema, eller mekonomen. men før du gjør noe mer, kjøp termostat og bytte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klypa Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 termostaten skal vel ikke ha noe å si på varmen inne i bilen vel? Jaja, er jo det enkleste å bytte termostat først! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 får du varme i apparatet når du drar på? kan være litt vrient å lufte kjøle annlegget på disse bilene. ta å kjør en lang tur med bilen slik at motoren blir varm, så drar du den skikkelig ut på gira i litt motbakke. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 termostaten skal vel ikke ha noe å si på varmen inne i bilen vel? Jaja, er jo det enkleste å bytte termostat først! :) Jo, termostaten har noe å si på varmen inni bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Harald Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Hvis jeg forstår rett så kommer motoren opp på arbeidstemperatur ca.80-90 grader? Da skulle jo varmeapparatet funke også..? Men man vet aldri da..;) Kan være kranen eller at radiatoren på varmeapparatet er tett.. Siter 1989 VW Passat GT stv. 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg