Gå til innhold

Innpress

Ranger emnet


Thunder

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såg bilen din i går Senshi. Ute i Ytre Sandviken. Du er tydeligvis nabo med svigerbror

 

Sier du det ja? Vel, kjenner ikke noen av naboene mine :p

 

Men kan stemme at du så meg. Var ute å råna en liten tur i går kveld. Var ikke du som lå oppi ræva mi, på vei fra NHH til Danmarksplass? Ga litt på, men ville ikke kjøre for "hardt" på kald motor...

 

Har forresten sett 2 nesten like biler til min i Bergens området. Irriterende.... Den ene så nesten helt lik ut som min, men den hadde hvite felger. Den andre er også nesten helt lik, men hadde noe Cooper S vinyl dekor nederst på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GGR er et annerkjent engelsk tuningfirma med mange års erfaring fra motorsport. Jeg har heller ikke hørt om noen norske minier med ggr-oppgradering, men i england derimot er dette et populært valg. Oppgraderingen skal gi ca 200hk. Har også kjøpt shortshift og litt bedre bremser.

 

Her er en link GGR's hjemmesride: BMW Mini

 

Hvilke oppgraderinger er det du har? Noen erfaring med sportseksos og cold-air intake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GGR er et annerkjent engelsk tuningfirma med mange års erfaring fra motorsport. Jeg har heller ikke hørt om noen norske minier med ggr-oppgradering, men i england derimot er dette et populært valg. Oppgraderingen skal gi ca 200hk. Har også kjøpt shortshift og litt bedre bremser.

 

Her er en link GGR's hjemmesride: BMW Mini

 

Hvilke oppgraderinger er det du har? Noen erfaring med sportseksos og cold-air intake?

 

Hei!

 

Vet hva GGR står for, men lurte på hvilke "pakke" du hadde kjøpt fra dem. Eller om du har hatt bilen over der og fått den tunet.

Men du har vel kjøpt den bluefin saken + pulley av de?

 

Jeg har gjort litt småting med bilen min. Blant annet sportseksos og CAI.

 

Sjekk denne tråden min du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer, bluefin og pulley. Blir spennende å se hva resultatet blir.

Ser du satser friskt, bra jobba:)

Er litt sugen på cat-back, CAI og i/c air diverter. Er du fornøyd med dine valg? Fikk du noe mer effekt da du monterte eksos og filter eller er det mest lyd man oppnår? Manifold og sportscat burde jo hjelpe på. Er spent på tilbakemelding når du får montert dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer, bluefin og pulley. Blir spennende å se hva resultatet blir.

Ser du satser friskt, bra jobba:)

Er litt sugen på cat-back, CAI og i/c air diverter. Er du fornøyd med dine valg? Fikk du noe mer effekt da du monterte eksos og filter eller er det mest lyd man oppnår? Manifold og sportscat burde jo hjelpe på. Er spent på tilbakemelding når du får montert dette.

 

Hehe... Har blitt hekta av mini basillen... Har brukt mer penger enn fornuftig på bilen, men klarer ikke la vær :)

 

Merket litt effektøkning etter cat-back eksos og CAI. Men vanskelig å si nøyaktig HVOR mye. Derfor jeg ønsker å prøve bilen på RR eller dyno eller noe sånt for å se hva jeg faktisk oppnår. Håper på enda litt mer når jeg får montert manifolden i neste uke.

 

I/C air diverteren kjøpte jeg egentlig bare fordi jeg følte jeg måtte ha den. Et av mine dårlige innfall når jeg hadde et ledig øyeblikk på jobb. Trodde ikke den skulle ha noe særlig effekt, men virker som den faktisk gjør jobben sin. Før ble IC'en ganske varm etter en liten kosetur, men nå er den mye kjøligere. Men blir nok garantert oppgradering til GRS eller GTT intercooler ganske snart. Må bare skrape sammen noen cash først.

 

Lydmessig gav ikke Milltek cat-back eksosen veeeldig mye lyd. Litt mer bromling på tomgang. Litt mer lyd opptil ca 3000 rpm, og etter dette kommer det endel mer lyd enn stock eksos. Hadde egentig kanskje håpet på litt mer "godlyd", men tror det blir enda mer lyd når jeg monterer manifolden. Største forskjellen i lyd ble etter at jeg monterte Alta CAI. Valgte løsningen med å fjerne litt av "veggen" i motorrommet, slik at det trekker kaldluft fra luftsaken under frontruta, i tillegg fra fronten. Når jeg gir gass nå hører jeg mye "pusting". Hører CAI'en suger luft, og kompressoren gir en herlig høylytt whiiiine lyd :D

 

Personlig digger jeg lyden, men noen vil sikkert synes den er plagsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Har blitt hekta av mini basillen... Har brukt mer penger enn fornuftig på bilen, men klarer ikke la vær :)

 

Merket litt effektøkning etter cat-back eksos og CAI. Men vanskelig å si nøyaktig HVOR mye. Derfor jeg ønsker å prøve bilen på RR eller dyno eller noe sånt for å se hva jeg faktisk oppnår. Håper på enda litt mer når jeg får montert manifolden i neste uke.

 

I/C air diverteren kjøpte jeg egentlig bare fordi jeg følte jeg måtte ha den. Et av mine dårlige innfall når jeg hadde et ledig øyeblikk på jobb. Trodde ikke den skulle ha noe særlig effekt, men virker som den faktisk gjør jobben sin. Før ble IC'en ganske varm etter en liten kosetur, men nå er den mye kjøligere. Men blir nok garantert oppgradering til GRS eller GTT intercooler ganske snart. Må bare skrape sammen noen cash først.

 

Lydmessig gav ikke Milltek cat-back eksosen veeeldig mye lyd. Litt mer bromling på tomgang. Litt mer lyd opptil ca 3000 rpm, og etter dette kommer det endel mer lyd enn stock eksos. Hadde egentig kanskje håpet på litt mer "godlyd", men tror det blir enda mer lyd når jeg monterer manifolden. Største forskjellen i lyd ble etter at jeg monterte Alta CAI. Valgte løsningen med å fjerne litt av "veggen" i motorrommet, slik at det trekker kaldluft fra luftsaken under frontruta, i tillegg fra fronten. Når jeg gir gass nå hører jeg mye "pusting". Hører CAI'en suger luft, og kompressoren gir en herlig høylytt whiiiine lyd :asshole:

Personlig digger jeg lyden, men noen vil sikkert synes den er plagsom.

 

Blir nok et lignende setup på meg etterhvert også. Vurderer ulike alternativer om dagen. Morro med godlyd men må også være utholdelig på lengre turer. Virker som Milltek er et bra valg sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår