Senshi Posted March 3, 2008 Report Share Posted March 3, 2008 Senshi sleng opp noen bilder av bilen din da:) Det kommer :) Men tenkte å vente til jeg har fått installert all styling og tuning jeg har liggende... Nå ser bilen min ganske "stock" ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 3, 2008 Author Report Share Posted March 3, 2008 Såg bilen din i går Senshi. Ute i Ytre Sandviken. Du er tydeligvis nabo med svigerbror Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senshi Posted March 4, 2008 Report Share Posted March 4, 2008 Såg bilen din i går Senshi. Ute i Ytre Sandviken. Du er tydeligvis nabo med svigerbror Sier du det ja? Vel, kjenner ikke noen av naboene mine :p Men kan stemme at du så meg. Var ute å råna en liten tur i går kveld. Var ikke du som lå oppi ræva mi, på vei fra NHH til Danmarksplass? Ga litt på, men ville ikke kjøre for "hardt" på kald motor... Har forresten sett 2 nesten like biler til min i Bergens området. Irriterende.... Den ene så nesten helt lik ut som min, men den hadde hvite felger. Den andre er også nesten helt lik, men hadde noe Cooper S vinyl dekor nederst på døren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted March 4, 2008 Author Report Share Posted March 4, 2008 Vi er nok i samme båt Senshi. Det er flere som har lik til oss og. Men nei, det var ikke meg som presset deg i går nei. Du kjenner min fort igjen med Union Jack flagget på taket. Jeg parkerte en BMW 3 serie i går jeg på vei ut mot Laksevåg, hehehe.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper S GGR Posted March 7, 2008 Report Share Posted March 7, 2008 Skal selge min 17" S-spoke Mini Cooper felger med dekk til 2500,-noen som er interessert? Har du fortsatt felgene? Hva er tilstanden på felger/dekk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
power007 Posted March 8, 2008 Report Share Posted March 8, 2008 Jepp, har felgene enda. Felgene er i meget god stand. Alle dekkene må byttes, er ikke helt sikker på at jeg selger dem nå. Skal kanskje bruke dem til vinter. Skal på ferie og er tilbake til april, gir deg avklaring da:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper S GGR Posted March 9, 2008 Report Share Posted March 9, 2008 Den er grei. Ha det fint på ferie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senshi Posted March 10, 2008 Report Share Posted March 10, 2008 Cooper S GGR: Er bilen din tunet av Graham Goode? Hvis den er det, vil jeg gjerne vite litt mer om bilen din. Mvh Senshi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper S GGR Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 Har gått til innkjøpt av litt småsnacks fra GGR som skal monteres etter påsken. Er det noe spesiellt du lurer på eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senshi Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 Har gått til innkjøpt av litt småsnacks fra GGR som skal monteres etter påsken. Er det noe spesiellt du lurer på eller? Bare lurte siden du hadde GGR i nicket ditt. Har hørt endel om GGR, men ikke sett en GGR tunet Mini enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper S GGR Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 GGR er et annerkjent engelsk tuningfirma med mange års erfaring fra motorsport. Jeg har heller ikke hørt om noen norske minier med ggr-oppgradering, men i england derimot er dette et populært valg. Oppgraderingen skal gi ca 200hk. Har også kjøpt shortshift og litt bedre bremser. Her er en link GGR's hjemmesride: BMW Mini Hvilke oppgraderinger er det du har? Noen erfaring med sportseksos og cold-air intake? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senshi Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 GGR er et annerkjent engelsk tuningfirma med mange års erfaring fra motorsport. Jeg har heller ikke hørt om noen norske minier med ggr-oppgradering, men i england derimot er dette et populært valg. Oppgraderingen skal gi ca 200hk. Har også kjøpt shortshift og litt bedre bremser. Her er en link GGR's hjemmesride: BMW Mini Hvilke oppgraderinger er det du har? Noen erfaring med sportseksos og cold-air intake? Hei! Vet hva GGR står for, men lurte på hvilke "pakke" du hadde kjøpt fra dem. Eller om du har hatt bilen over der og fått den tunet. Men du har vel kjøpt den bluefin saken + pulley av de? Jeg har gjort litt småting med bilen min. Blant annet sportseksos og CAI. Sjekk denne tråden min du :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper S GGR Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 Ja det stemmer, bluefin og pulley. Blir spennende å se hva resultatet blir. Ser du satser friskt, bra jobba:) Er litt sugen på cat-back, CAI og i/c air diverter. Er du fornøyd med dine valg? Fikk du noe mer effekt da du monterte eksos og filter eller er det mest lyd man oppnår? Manifold og sportscat burde jo hjelpe på. Er spent på tilbakemelding når du får montert dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senshi Posted March 26, 2008 Report Share Posted March 26, 2008 Ja det stemmer, bluefin og pulley. Blir spennende å se hva resultatet blir. Ser du satser friskt, bra jobba:) Er litt sugen på cat-back, CAI og i/c air diverter. Er du fornøyd med dine valg? Fikk du noe mer effekt da du monterte eksos og filter eller er det mest lyd man oppnår? Manifold og sportscat burde jo hjelpe på. Er spent på tilbakemelding når du får montert dette. Hehe... Har blitt hekta av mini basillen... Har brukt mer penger enn fornuftig på bilen, men klarer ikke la vær :) Merket litt effektøkning etter cat-back eksos og CAI. Men vanskelig å si nøyaktig HVOR mye. Derfor jeg ønsker å prøve bilen på RR eller dyno eller noe sånt for å se hva jeg faktisk oppnår. Håper på enda litt mer når jeg får montert manifolden i neste uke. I/C air diverteren kjøpte jeg egentlig bare fordi jeg følte jeg måtte ha den. Et av mine dårlige innfall når jeg hadde et ledig øyeblikk på jobb. Trodde ikke den skulle ha noe særlig effekt, men virker som den faktisk gjør jobben sin. Før ble IC'en ganske varm etter en liten kosetur, men nå er den mye kjøligere. Men blir nok garantert oppgradering til GRS eller GTT intercooler ganske snart. Må bare skrape sammen noen cash først. Lydmessig gav ikke Milltek cat-back eksosen veeeldig mye lyd. Litt mer bromling på tomgang. Litt mer lyd opptil ca 3000 rpm, og etter dette kommer det endel mer lyd enn stock eksos. Hadde egentig kanskje håpet på litt mer "godlyd", men tror det blir enda mer lyd når jeg monterer manifolden. Største forskjellen i lyd ble etter at jeg monterte Alta CAI. Valgte løsningen med å fjerne litt av "veggen" i motorrommet, slik at det trekker kaldluft fra luftsaken under frontruta, i tillegg fra fronten. Når jeg gir gass nå hører jeg mye "pusting". Hører CAI'en suger luft, og kompressoren gir en herlig høylytt whiiiine lyd :D Personlig digger jeg lyden, men noen vil sikkert synes den er plagsom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper S GGR Posted March 28, 2008 Report Share Posted March 28, 2008 Hehe... Har blitt hekta av mini basillen... Har brukt mer penger enn fornuftig på bilen, men klarer ikke la vær :) Merket litt effektøkning etter cat-back eksos og CAI. Men vanskelig å si nøyaktig HVOR mye. Derfor jeg ønsker å prøve bilen på RR eller dyno eller noe sånt for å se hva jeg faktisk oppnår. Håper på enda litt mer når jeg får montert manifolden i neste uke. I/C air diverteren kjøpte jeg egentlig bare fordi jeg følte jeg måtte ha den. Et av mine dårlige innfall når jeg hadde et ledig øyeblikk på jobb. Trodde ikke den skulle ha noe særlig effekt, men virker som den faktisk gjør jobben sin. Før ble IC'en ganske varm etter en liten kosetur, men nå er den mye kjøligere. Men blir nok garantert oppgradering til GRS eller GTT intercooler ganske snart. Må bare skrape sammen noen cash først. Lydmessig gav ikke Milltek cat-back eksosen veeeldig mye lyd. Litt mer bromling på tomgang. Litt mer lyd opptil ca 3000 rpm, og etter dette kommer det endel mer lyd enn stock eksos. Hadde egentig kanskje håpet på litt mer "godlyd", men tror det blir enda mer lyd når jeg monterer manifolden. Største forskjellen i lyd ble etter at jeg monterte Alta CAI. Valgte løsningen med å fjerne litt av "veggen" i motorrommet, slik at det trekker kaldluft fra luftsaken under frontruta, i tillegg fra fronten. Når jeg gir gass nå hører jeg mye "pusting". Hører CAI'en suger luft, og kompressoren gir en herlig høylytt whiiiine lyd :asshole: Personlig digger jeg lyden, men noen vil sikkert synes den er plagsom. Blir nok et lignende setup på meg etterhvert også. Vurderer ulike alternativer om dagen. Morro med godlyd men må også være utholdelig på lengre turer. Virker som Milltek er et bra valg sånn sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.