Gå til innhold

bilen fusker og går ikke på tomgang.

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

i dag når jeg skulle hjem fra jobb så var bilen tungstarta, den døde 3 ganger før jeg kom meg av gårde med litt turtall.

 

har i dag handla nye plugger, pluggledninger, fordeler, rotor, og den ledningen fra coil til fordeler. ingen forskjell.

 

når jeg har minimalt med gass bare for å holde den i livet, høres det ut som jeg popper popcorn, veldig ujevn gange som høres ganske godt pga hull i bakre lyddemper.

 

hva kan være galt?

 

har forøvrig kjørt med lite bensin på tanken i dag, og fylte en ny tank. hjalp ikke det heller. den fusker jo ei stund på tom tank før den slokner til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i og med at jeg i det siste har hatt litt dårlig økonomi så har jeg kjørt jenvt over med under halv tank. derfor skal jeg kjøpe meg kondensfjerner i morra.

 

lmm er sjekket VISUELT, ingen av trådene var ødelagt. dro også ut stikket, nesten ikke forskjell men bilen daua når jeg dytta den inn igjen..

 

pluggene hadde en antydning til hvitt på tappen når jeg tok de ut. noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må man kjøre lenge før kondensfjerneren begynner å virke?

 

Da skal du kjøre lenge...

 

Har helt ærlig ikke skjønt oplegget med kondensfjerner. Bensin og vann blander seg ikke. Har du nok kondens i tanken til at det kommer over inntaket til pumpa, så vil rent vann renne ut til du ikke har mer vann i tanken. Har du mistanke om kondens i tanken kan du ta av bensinslangen på dysegalleriet og kjøre pumpene til bare bensin kommer ut.

 

Hvis du har LH-2.4, sjekk feilkoder før du gjør noe.

Sjekk også for vakumlekkasjer etter LMM, prøv å spray startgass rundt slanger og innsugspakninger.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke blir bedre med kondensfjerner bør du kjøpe en flaske med dyserens. Kan samle seg litt dritt på de så de gir feil mengde bensin. Dysene er veldig følsomme for dritt i bensinen. Jeg har god erfaring med det.

 

Tomgangsproblemene kan skyldes at tomgangsregulatoren er full av olje og dritt. Prøv å rense den.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fylt på kondensfjerner og dyserens. ingen hjelp foreløpig.

 

har også nappa ut lmm, da daua bilen.

 

fant en slange, som går fra rett før innsuget, til et sted i nærheten av torpedoveggen, på blokka altså.

denne var sprukket akkurat i feste. dette tar jeg litt fra hukommelsen, men noen som vet hvilken slange jeg prater om? og om den evt kan være feil i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt 20 mil i dag med kondensfjerner og dyserens, ingen endring.

 

syns nesten det høres ut som den bare går på 2 eller 3 sylindere.

noen som har oversikten over hvilken pluggledning som skal hvor? og hvor fordelerlokket skal sitte?

 

har ikke dette en innvirkning på tenninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår