Gjest sicarlse Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 i dag når jeg skulle hjem fra jobb så var bilen tungstarta, den døde 3 ganger før jeg kom meg av gårde med litt turtall. har i dag handla nye plugger, pluggledninger, fordeler, rotor, og den ledningen fra coil til fordeler. ingen forskjell. når jeg har minimalt med gass bare for å holde den i livet, høres det ut som jeg popper popcorn, veldig ujevn gange som høres ganske godt pga hull i bakre lyddemper. hva kan være galt? har forøvrig kjørt med lite bensin på tanken i dag, og fylte en ny tank. hjalp ikke det heller. den fusker jo ei stund på tom tank før den slokner til vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 har du prøvd å bytte LMM? har du skjekka feilkodene? kondensfjerner kan også være verdt et forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 i og med at jeg i det siste har hatt litt dårlig økonomi så har jeg kjørt jenvt over med under halv tank. derfor skal jeg kjøpe meg kondensfjerner i morra. lmm er sjekket VISUELT, ingen av trådene var ødelagt. dro også ut stikket, nesten ikke forskjell men bilen daua når jeg dytta den inn igjen.. pluggene hadde en antydning til hvitt på tappen når jeg tok de ut. noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 må man kjøre lenge før kondensfjerneren begynner å virke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyMidt Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 hei jeg har samme problem. hva hvis det ikke er kondens som er problemet. mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 da begynner jeg å grine:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 må man kjøre lenge før kondensfjerneren begynner å virke? Da skal du kjøre lenge... Har helt ærlig ikke skjønt oplegget med kondensfjerner. Bensin og vann blander seg ikke. Har du nok kondens i tanken til at det kommer over inntaket til pumpa, så vil rent vann renne ut til du ikke har mer vann i tanken. Har du mistanke om kondens i tanken kan du ta av bensinslangen på dysegalleriet og kjøre pumpene til bare bensin kommer ut. Hvis du har LH-2.4, sjekk feilkoder før du gjør noe. Sjekk også for vakumlekkasjer etter LMM, prøv å spray startgass rundt slanger og innsugspakninger. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 hvis det ikke blir bedre med kondensfjerner bør du kjøpe en flaske med dyserens. Kan samle seg litt dritt på de så de gir feil mengde bensin. Dysene er veldig følsomme for dritt i bensinen. Jeg har god erfaring med det. Tomgangsproblemene kan skyldes at tomgangsregulatoren er full av olje og dritt. Prøv å rense den. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 jeg kjøpte faktisk dyserens i dag:D eller innsprutrens tror jeg det het fra biltema. noe tess? åssen er det å blande dette da? skal jo en halv liter med kondensfjerner oppi først... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[NR]Xide Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Bank forsiktig pä lmm mens noen drar den pä startern.. Siter 940Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 hva med tomgangsregulator? Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datsun Diesel Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Det er sikkert en brent ventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 har fylt på kondensfjerner og dyserens. ingen hjelp foreløpig. har også nappa ut lmm, da daua bilen. fant en slange, som går fra rett før innsuget, til et sted i nærheten av torpedoveggen, på blokka altså. denne var sprukket akkurat i feste. dette tar jeg litt fra hukommelsen, men noen som vet hvilken slange jeg prater om? og om den evt kan være feil i dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 hva med tomgangsregulator? tomgangsregulatoren sitte hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 har kjørt 20 mil i dag med kondensfjerner og dyserens, ingen endring. syns nesten det høres ut som den bare går på 2 eller 3 sylindere. noen som har oversikten over hvilken pluggledning som skal hvor? og hvor fordelerlokket skal sitte? har ikke dette en innvirkning på tenninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.