Gå til innhold

MC-forsikring?

Ranger emnet


Mazter

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som vet hvor en 21-åring kan få billig forsikring på mc? Den skal forøvrig stå på en av mine foreldre, og det er IKKE snakk om R-sykkel. For øyeblikket er det en nyere Honda CB 600 som står på ønskelisten. :) Alle tips mottas med takk!

Legger ved et bilde av sykkelen for de som er interesserte. ;)

hon_horn600_6_07.jpg

 

Edit: Fremhevet skrift av praktiske årsaker..=P

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig forsikring på R Sykkel...

 

hmmm...

la meg se...

 

INGEN PLASSER!!!

 

ta deg ei ringerunde og få prisoverslag.

 

(kjøp heller crosser jeg betaler 3500 i året for betaen min og det med minikasko, mazdaen betaler jeg 4500 for i forrhold)

 

CB 600 er overhodet ikke noen R-sykkel.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen her som vet hvor en 21-åring kan få billig forsikring på mc? Den skal forøvrig stå på en av mine foreldre, og det er ikke snakk om R-sykkel. For øyeblikket er det en nyere Honda CB 600 som står på ønskelisten. :) Alle tips mottas med takk!

Legger ved et bilde av sykkelen for de som er interesserte. ;)

hon_horn600_6_07.jpg

 

Nå møter egentlig spørsmålet ditt seg selv i døra, for det er altså ikke du som skal ha billig MC-forsikring, men en av foreldrene dine. Men men ;)

 

For mange er Gjensidige det beste valget på MC-forsikring, for de har stort sett overkommelige priser. Jeg har hatt Gjensidige et par år, og har vært fornøyd med det (betalte 8000 i året for full kasko på en CBR 600 FS), men byttet nylig til Sparebank1 Forsikring (de ville ha ca 5500 i året). If hater tilsynelatende alle MC-førere, for de ville ha 70000 (sytti tusen!!!!). Jeg kjenner ingen som har sin MC forsikret hos If, for de er nesten alltid latterlig dyre.

 

Dersom man er helkunde, blir det selvsagt billigere alle steder. Jeg vil anta at foreldrene dine allerede har en eller to biler med full bonus, samt hus-, innbo-, reise- og div forsikringer samlet i et selskap. Derfor vil du trolig få den beste prisen i dette selskapet, fordi det er en hel del å spare på å være helkunde (ofte opp mot 20 %, pluss at de er litt snillere når forsikringspremien skal fastsettes).

 

Videre kan det være penger å spare (det varierer litt fra selskap til selskap) på å parkere i egen separat garasje, CE-godkjent lås, gjenfinningssystem, CE-godkjent beskyttelsesutstyr, startsperre.

 

Hornet er for øvrig en fin sykkel for unge MC-førere som nettopp har fått lappen. Den er akkurat passe sprek, lettkjørt og tøff, uten at du kvalifiserer til å miste lappen HVER gang du vrir på gassen :)

 

Lykke til, bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Nå møter egentlig spørsmålet ditt seg selv i døra, for det er altså ikke du som skal ha billig MC-forsikring, men en av foreldrene dine. Men men ;)

Hehe.. Ja, du har selvfølgelig rett, men den detaljen kan en vel overkomme?;)

Hornet er for øvrig en fin sykkel for unge MC-førere som nettopp har fått lappen. Den er akkurat passe sprek, lettkjørt og tøff, uten at du kvalifiserer til å miste lappen HVER gang du vrir på gassen :)

Ja, synes denne virket ypperlig til mitt behov! Jeg er ute etter en sykkel som er stilig, passe sprek og behagelig å kjøre, og da jeg kom over Hornet'en så fallt jeg igrunn pladask. Kan jo nevne at jeg har kjørt lett-mc før, så litt erfaring har jeg. Selv om det ikke kan sammenlignes med tung. :)

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår