Gå til innhold

eksos blafring

Ranger emnet


s9000

Anbefalte innlegg

kjørte fra en venn i ettermiddag og syntes jeg hørte et smell, men tenkte ikke no videre over det og ingen ting føltes galt heller. (er ikke sikkert det har noe med saken å gjøre)

 

når jeg gasser og slipper opp, så blafrer det tydelig fra eksosen når turtal synker. har prøvd og legge handa forran eksosen bak for å høre etter lekk men eksosen virker merkelig tett. ??? noen som kan gi et tips? høres nesten ut som det er hull mitt under bilen

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takker for svar ;) jeg la ut tråd her før jeg la ut på stcn forumet. fikk mer en nok svar stcn forumet så kommer til å holde meg der framover. har send epost om innmelding så håper på å få giro om ikke så alt for lenge ;)

 

har ikke sjekket så mye enda. men skal få den inn og få en test på den. bilen går som den skal uansett turtall, er bare det at når jeg ruser og bilen kommer ned mot 2000 s¨starter det å blafre :P morro detta gitt

mvh trym

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar litt tid på innmeldingssiden til stcn, men du får bare smøre deg med tålmodighet!

Bare få registrert deg på forumet så, får svar på det meste, også har du jo også den svenske turboklubben....

 

Hva slags motor har du???

Riktige plugger osv??

Kjenner du noen som har lik DI-kassett så dere kan bytte og se om den fungerer riktig???

Sitter rød kassett i din vel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest at det tar litt tid ja hehe. har vært og sett litt på den svenske turbo klubben også.

 

har 2liter suge på tafatte 130hk (B204I). Veit ikke om det er riktige plugger. har ikke byttet dem ut enda, men skal ta meg litt tid og bytte plugger, olje, oljefilter, luftfilter byttet jeg for ca 1 mnd siden. kjenner desverre ingen som har lik di-kasett og ja jeg har rød kasett. men fungerer alle røde DI-kasseter om hverandre? uansett om det er 2liter turbo eller bare vanlig 2 liter?

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle røde DI-kasetter er like, de eldste har anderledes kontakt, men alle 9000 med samme front som deg har lik DI som deg.

 

Du kan jo dra på din nærmeste saab verksted, de har sikkert en test DI som du kan låne.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 96 har et poeng der.

verkstedet burde klare å låne deg en testkassett om dem er litt greie.

 

bygge om til turbo burde ikke være noe problem om du vil ha litt mer futt. du kan kjøpe deler når dem dukker opp på fora som feks. den norske og den svenske turboklubben.

 

er vel ikke så mye du trenger, eksos, turbo, hjerne og div smådeler.

eller kjøpe en komplett pakke med motor og kasse og bytte alt... sikkert det letteste.

bare sjekk med bt og forsikringa så du ikke får noe kuk om du kommer ut for noe i trafikken

(det enkleste er jo å gi faen men hehehehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. tror kansje jeg skal ta meg en tur til saab verkstedet ja, høre litt hvordan det liggeran.

 

Jeg tror ikke jeg turbo konverterer motoren min, har skjelden godt utfall når det er første gang du konverterer og når motoren har gått 492tusen km dropper jeg det:P :drive2 . Men tanken på å kjøpe meg 2liter turbo når min motor tar kvelden har slått meg.:Devil:

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår