Gå til innhold

Justerbart senkesett til min Passat. Meninger?

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Hallois. Nå er det ikke "sååå" lenge igjen til våren, og har litt nye planer for bilen til den kommer. Vil satse på nye felger, og sikler på justerbart senkesett. Men er det noen her inno som har noen meninger om de forskjellige senkesettene? Ser Autospar selger et sett for 4500,- justerbart, merke er Cobra. Så har jeg sett at FK Sport har et til 8 lapper, og mener Eye Candy Racing selger Supersport understell, men der kommer jeg ikke inn pga man må ha brukernavn og passor? Har et ganske stramt budsjett på dette, vil helst ikke over 7-8000,- lapper for understellet. Ettersom Cobra er så billig, vil da demperne slites veldig fort? Trenger hjelp ganske fort, da jeg allerede nå skal begynne å handle inn:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Låner tråden her litt.. Har et Koni senkesett til bilen min, med justerbar hardhet. senker 35mm+-. Men syns bilen jynger littfor kraftig når jeg kjører i litt ujevnt vei(skvettlappen hilser tid til ofte på bakken). Hjelper det å stille inn hardheten her? vil den da ikke gynge så langt ned?

 

Har satt den på soft for å få litt komfor også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden her litt.. Har et Koni senkesett til bilen min, med justerbar hardhet. senker 35mm+-. Men syns bilen jynger littfor kraftig når jeg kjører i litt ujevnt vei(skvettlappen hilser tid til ofte på bakken). Hjelper det å stille inn hardheten her? vil den da ikke gynge så langt ned?

 

Har satt den på soft for å få litt komfor også :).

 

Problemet med koni er at man justere kun på tilbake veien på demperen. (rebound), så strammer du. så vil demperen bare bruke lengre tid på tilbakeslaget, som gjør at du vil jobbe bilen ned i bunn om det er en meget humpete vei, andre dempere som feks monotube bilstein så strammer man tur veien, (bound) som gjør at man bruker lengre tid på å bunne. og bilen vil føles mye mer komfortabel, iallefall min mening, har monotube dempere på 3 biler her hjemme, hadde koni før når det var coolt. men synest desverre de var dårlige og klarte å selge de.. på passaten min har eg H&R coilovers. med monotube dempere, men ikke justerbare, bilen kler disse bra, god å kjøre og faktisk komfortabel..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår