Gå til innhold

Vurderer Kjøp Av 540IA Noen som vet noe om denne bilen??

Ranger emnet


gutten360

Anbefalte innlegg

Vurderer altså å kjøpe meg en 540IA stv 97-98mod. Så Da lurer jeg på om noen av dere me peiling her kunne fortelle meg om dette er en god og driftsikker bil eller om den er uforutsigbar og ofte må inn til smådyre reparasjoner. Har hørt at BMW skal være litt "trøblete" på disse årgangene men jeg velger helstr å ikke å tro på det. Kom med innspill om denne bilen de som gidder. Setter stor pris på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har hørt,er at V8'ern fort kan koste en del å vedlikeholde. Så en del tilbakemeldinger på en engelsk bruktbilside og der påpekte de "high running costs".

Litt usikker på omfanget av det,men om den er godt vedlikeholdt,er det jo en heftig motor da...

 

Sjekk at det er foretatt skift av olje og sil på automatkassa,og prøv bilen litt småhardt for å kjenne på giringa. Steptronic-kassene fra den tida der skal ellers være veldig gode.

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei, jeg har en e39 m62 540 sjøl, og _elsker_ den! Genial bil, og akkurat passe motorisert.

 

Det er noen småfeil som kan komme på motoren

-kamakselpososjonsføler går i stykker med jevne mellomrom (gjelder vel 6-ere og)

-tomgangsreguleringsventil/mekansime kan trenge smøring/rengjøring

-membran for veivhusventilasjon på innsuget går i stykker

-toppdelsekpakningenen kan svette olje (gjelder vel 6-ere og)

-MAF kan dø (gjelder vel 6-ere og)

-ojlepumpe kan løsne (!)

 

Jeg ville ikke bekymret meg over dette, jeg har fiksa alle (minus MAF) sjøl for noen hundrelapper.

 

Vær obs på at styring, hjuloppheng og bremser er annerledes på v8 bilene i forhold til øvrig e39. Dette betyr ikke at delene er så veldig dyre, bare pass på at du får riktige greier.

 

Vær også obs på om motoren overoppheter eller bruker/lekker vann, dette er også et problem som noen har.

 

Ellers har jeg bytta lenkestag til stabstag foran, ellers problemfritt!

928 S4

540i

120i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med gruffalo her.

Har hatt en 98 540iat. Hadde aldri noe problem med den. Eg sjekka boltane til olje-pumpa på min (var faste)

Ellers bruker den ikkje så mykje bensin heller, kjørte vestlandet-lofoten med full bil på nøyaktig 1 liter pr mil. Min brukte 1,2-1,3 på blandet/småkjøring. Dette er ikkje ille for en tung bil med nesten 300hk.

Så eg vil absolutt anbefale 540.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår