Gå til innhold

Tsbusa: BMW E28 520i -> M535i og Turbo...?

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

Da hadde man vært på verkstedet entur, var ikke den beste produktiviteten pga drikke inntaket igår så formen er ikke 100%, men måtte også hjelpe en kompis med noe greier.

 

Fikset dynamoen iallefall, hadde en dynamo fra en Volvo liggende, så byttet børstene over ifra den, da børstene på BMW dynamoen var ca borte. Fikk også sett over hvor det er rust og slikt, og det var ikke så ille som det kunne ha vært. Men får nok å gjøre uansett. Her er en liste over hva jeg ønsker å kjøpe:

 

- Rustfri manuell takluke.

- Bulkfri førerdør med eller uten trekk.

- M-Tech seter. Baksete og foran. (Må ikke ha førerstol). Helst strøkent som mulig.

- M-Tech styling helst så helt som mulig

- BBS felger (ÅPent for forslag osv)

 

Send PM eller skriv her, om du vet av noe eller har selv.

 

 

Skal komme med noen bilder som jeg tok idag senere...

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

m106 er motoren jeg har det.. står som m102 3,4 på bimmers.. jeg kan sikkert selge turboen og manifolden min senere.. skal ha stor og toppmontert turbo med tiden:P sikker på at han som du skal kjøpe understell og motor fra har kjøpt e34 til du skal på treff da?:P

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m106 er motoren jeg har det.. står som m102 3,4 på bimmers.. jeg kan sikkert selge turboen og manifolden min senere.. skal ha stor og toppmontert turbo med tiden:P sikker på at han som du skal kjøpe understell og motor fra har kjøpt e34 til du skal på treff da?:P

Hehe, det er man ikke sikker på nei, men men;P Vet ikke om du kjenner han jeg, Idar?

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er man ikke sikker på nei, men men;P Vet ikke om du kjenner han jeg, Idar?

regner med at prosjektet hans kommer til og gå ganske fort når han først har fått taki en e34 og et bedre e28 karros..

 

kjenner alle med e28 uten om deg ibyen jeg:P hehe

ha han har vert og sett på min han og. kjenner han ganske godt nå mener jeg..

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at prosjektet hans kommer til og gå ganske fort når han først har fått taki en e34 og et bedre e28 karros..

 

kjenner alle med e28 uten om deg ibyen jeg:P hehe

ha han har vert og sett på min han og. kjenner han ganske godt nå mener jeg..

 

okei, hehe! Hørte det var litt rust på det karosset ja, men at det var i passe bra stand, eller?

 

Småkjenner Idar igjennom Kenneth, har jobbet sammens med Kenneth på Auto 8-8 de siste 2-3 årene fram til at han nå begynte hos Würth. Er jo digg hans E28 også da, er passelig grom med sommer skoene på:) Og bilen går jo brukbart og den :D E28 med 3,6 M5 er ikke å forakte det heller nei...:)

 

Har ikke noen deler til E28 å selge da? Hva som helst nesten...?

 

Handlet forresten noe dall idag.. Voltmeter og turteller. (Biltema dall, men får funke ei lita stund, er så fette dyrt for slike skikkelige.)

 

Har også M-Tech framstoler og baksete på handa sånn ca.. Så får se om det blir handel, gleder meg til å få inn det interiøret..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karroseriet til idar er opprusta ja kan du si.. der bra ut men vis du begynner og se litt nermere så gjør det ikke det lenger.. kjenner kenneth litt jeg og.. er fin hans e28 ja.. går passelig og.:P har en bakseterygg og et stabstag ekstra til e28.. har en hel e23 da nesten..

 

har fått taki greit baksete på jema jeg nå:P sto en svart e28 der. mangler bare fram stoler jeg nå.. skal kjøpe idar sine da han helt sikkert skal ha e34 setene i sin e28..

 

Halfdan

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er det takluke på den E23'en som er passe rustfri? Leste en plass at takluka fra E23 passer på E28.

 

Hva slags stabstag er det, og hva slags bakseterygg? Var på jema jeg og, fant kun E28 som var plassert høyest mulig, og på den skumleste måten jeg har sett, så turte ikke prøve på noe.. Var forrige torsdag, når var du der sist?

 

Hvor mye skal du forresten ha for de felga du selger? (Mener da begge felg setta, hvor mye pr. sett?)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på hvordan selve luka er. men er rust på selve taket hvertfall:P

 

er et gult stabstag som skal være på bakstillinga.. er grå stoff rygg. er bilde av den på side 4 i tråden min.. var på jema på mandag eller tirsdag var en svart e28 mellom to biler:P en over og en under.. hvilken farge var det på den du så?

 

felga.. 17" skal jeg ha 2500 for.. er et 30 på de så vet ikke hvordan de passer på din.. 18" vet jeg ikke.. må høre med brutter'n hva han skal ha for de.. har også 16" borbet a men bruker de som vinter felger for øyeblikket men er til salgs de og..

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med litt bilder osv nå. Har også fikset dynamoen, så nå går bilen som ett uveeeer!

 

DSC01400.jpg

Gliset!

 

DSC01403.jpg

De gamle stiftene til dynamoen, ikke mye igjen gitt... Monterte "nye" stifter ifra en Volvo dynamo jeg hadde liggende.

 

DSC01404.jpg

Bilder av rust før jeg begynte å kakke med skrujern.

 

DSC01405.jpg

 

DSC01406.jpg

 

DSC01407.jpg

Var veldig bra irundt hjulbuene og under bilen faktisk, og heldighvis!

 

DSC01408.jpg

Det orginale verktøysettet er nesten komplett også! Ikke verst!

 

DSC01409.jpg

Men her hadde det vært "reparert" før..

 

DSC01410.jpg

 

DSC01411.jpg

 

DSC01422.jpg

"Nyvasket"

 

DSC01423.jpg

En kompis skulle "prøve" gliset entur.

 

 

 

Selger forresten en nesten ny GARRETT turbo, som man kan justere turbotrykk osv på elektronisk, eller ta det av og montere/lage manuellt. Selger den for 2000,- eller bud. Er ingen slakke, skal være så god som ny. Kan evt byttest i BMW stæsj.

 

DSC01417.jpg

 

DSC01418.jpg

 

DSC01419.jpg

 

DSC01420.jpg

Ingen prob å lage en egen justeringssak her.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår