Gå til innhold

Kjøp av MR2 rundt 86-, 87 modell. Omreg avgift? Mye styling og trim tilgjengelig?

Ranger emnet


Warhead

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har altså lyst på en gammel modell av MR2. Jeg har ca. 35000 til rådighet tror jeg til bil, så det tror jeg vil duge til en relativt pen MR2. Vet ikke hvor "mange" årstall de så like ut, men er type 86 og 87 mod jeg har lyst på.

 

Har sett på autodb og finn.no at det er en eller to med litt styling og effekt anlegg. Hvor kan dette eventuelt skaffes? Så en med noen feeetee baklykter.

Link: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1636708

 

Hvor er det mulig å finne slik styling?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1781537

Den syns jeg også var litt fet. Så ut som det var sideskjørter osv. på den og?

 

Kan noen også si meg hva omregistrering, årsavgift og ca forsikring kommer på? Sitter å regner på hva jeg har råd til =)

 

Så at denne MR2en lå i nærheten av her jeg bor; http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1746138

Men er ikke den muligens litt overpriset?

 

Ellers tar jeg i mot all slags kritikk av bilen. Er førstebil. Grunn til jeg har falt for denne var at vi hadde en Corolla med samme motor før, og den brukte lite bensin samtidig som den var sprek syns nå jeg. 125 hest på ca 900(?) kg

 

Takker for gode svar!

 

MVH Førstegangsbilkjøper Warhead :spin :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har altså lyst på en gammel modell av MR2. Jeg har ca. 35000 til rådighet tror jeg til bil, så det tror jeg vil duge til en relativt pen MR2. Vet ikke hvor "mange" årstall de så like ut, men er type 86 og 87 mod jeg har lyst på.

 

Har sett på autodb og finn.no at det er en eller to med litt styling og effekt anlegg. Hvor kan dette eventuelt skaffes? Så en med noen feeetee baklykter.

Link: AutoDB.no

 

Hvor er det mulig å finne slik styling?

AutoDB.no

Den syns jeg også var litt fet. Så ut som det var sideskjørter osv. på den og?

 

Kan noen også si meg hva omregistrering, årsavgift og ca forsikring kommer på? Sitter å regner på hva jeg har råd til =)

 

Så at denne MR2en lå i nærheten av her jeg bor; AutoDB.no

Men er ikke den muligens litt overpriset?

 

Ellers tar jeg i mot all slags kritikk av bilen. Er førstebil. Grunn til jeg har falt for denne var at vi hadde en Corolla med samme motor før, og den brukte lite bensin samtidig som den var sprek syns nå jeg. 125 hest på ca 900(?) kg

 

Takker for gode svar!

 

MVH Førstegangsbilkjøper Warhead :spin :tannløs:

 

 

 

Først vil jeg si; MK1 er en knallbil å kjøre. Tror nok ikke du finner et veldig strøkent eksemplar til 35000, men noe klarer du kanskje gjøre selv. Av styling/trim er det veldig mye på markedet, spesielt i England. eBay er tingen der. Er også mye snacks rundt om i norske garasjer.

 

Det er jo egentlig bare å sende en mail til vedkommende som selger bilen du linker til over, og spørre. MR2-eiere er veldig koselige folk!

 

Du skriver ikke noe om din alder, bonus, hvor du bor osv - så forsikringspremien din nytter ikke å gjette. Årsavgiften er som alle andre biler, ikke noe dyrere selv om du kjører MR2 (heldigvis).

 

Lykke til med MR2-kjøp. Du kommer til å kose deg! :spin

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktigste ang mr2 er vel at du sjekker den grundig når du ser på den.. kan være mye skjult.. det fikk en kamerat merke.. kjøpte min usett jeg men visste det var rust da.. posotivt overrasket over at det ikke var så mye da:) morsom bil og kjøre igrunn,styling får man endel av ja,og motor kan bygges:) normal omreg på denne.. dvs 1446,- eller hva det er.. forsikring kommer helt an på alder og bosted og km,og hva slags forsikring du vil ha:)

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye du bør sjekke, ja. Dessverre har mange av disse bilene blitt kjørt hardt av unge menn (og kvinner?). Sjekk nøye på karosseriet om bilen kan ha vært kollisjonsskadet (avstand mellom ulike deler og farge). Også er det selvfølgelig de vanlige tingene; historikk, rust (sjekk nøye!), motor og drivverk, bruk av olje osv.

 

Ofte veldig greit å ha med noen som kan endel om bil. Vedkommende vil som regel finne litt småtteri, og det vil selvfølgelig bli lettere å prute ned et par tusenlapper da.

 

Lykke til med bilkjøp :)

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hadde en mr2 fikk trøbbel med kjølevatnet så hadde dårlig råd så solgte den :( vurderer sterkt og kjøpe ny lurte på og hive wankelmotor i :D men skal du kjøpe mr2 mk1 må du sjekke etter rust på innsiden av hjulbuene og oppi lista over døra på begge sider under dørene og under frontrute men det er vanskelig og sjå så da må du ta ut frontrute da har du fått tak i det vanlige mk1 rusta ;) motorene pleier vanligvis gå til 200 000 før de må overhalest men det kjem an på kem som har hatt den.. ligg unna de som seier de har overhalt motoren sjøl det gjor ikkje eg og endte opp med en motor som ruste seg opp til 3000 omdr og jobba seg nedover etterkvert den blei varm trudde det var vakuumsystemet men nei.. bytta vakuumslangene og vakuumsensoren men fekk den ikkje til den brukte 1,2 l på langkjøring noke som var alvorligt mykje (ligger vel på rundt 0,6 på langkjøring)

Grøftekanten lakk og rally!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår