Gå til innhold

ukjent feil, mye røyk (film)

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

hehe...

 

eg å ein kompis kjørte eingong ein Vectra A 2.0i

og på jobb tapper vi av bensin som folk har slengt på dieselbilene sine...

når vi låg på turtallsperra var det AKKURATT likt!..

 

men for all del, tror ikke du har vært så langt fra oppegående at du fyller feil på ein 240? ;)...

 

tja, bruker den Olje eller vann da? eg ville vell holdt ein knapp på ein av di...hehe....:P og det er jo ganske enkelt og finne ut oxå....

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten en halv km med røyklegging gjennom innvik "sentrum" men det ble ikke filmet, den i tunellen er egentlig dårlig standard. kan jo se lyset i tunelltaket fortsatt ;)

 

småhøns nei.. samboer og hennes søster

 

har ikke doble eksosrør, men det kan se sånn ut fordi jeg har enderør alà diesel.

 

det er ikke hjulspinn, er bare en B230F med 590 000km.

 

det jeg ser på som årsak kan vere følgende. slitt motor skaper overtrykk i bunnpanna, mye turtall gir mye trykk og presser olje inn i sylindrene. dette fører da til tenningsbank (kan høres slik ut) som igjen presser enda mer olje inn i sylinderen.

 

Det lukter ihvertfall hor og helvette uansett hva det er. Men den bruker ikke olje heller, tror bensinen går i oljen og derfor ser det ikke ut til å minke.

 

men gøy er det.. ryker bare når jeg går inn for det :D

 

Sailorboy, joda den kjøres på 25% diesel med vilje. men filmen er filmet på ren 95oktan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten en halv km med røyklegging gjennom innvik "sentrum" men det ble ikke filmet, den i tunellen er egentlig dårlig standard. kan jo se lyset i tunelltaket fortsatt ;)

 

småhøns nei.. samboer og hennes søster

 

har ikke doble eksosrør, men det kan se sånn ut fordi jeg har enderør alà diesel.

 

det er ikke hjulspinn, er bare en B230F med 590 000km.

 

det jeg ser på som årsak kan vere følgende. slitt motor skaper overtrykk i bunnpanna, mye turtall gir mye trykk og presser olje inn i sylindrene. dette fører da til tenningsbank (kan høres slik ut) som igjen presser enda mer olje inn i sylinderen.

 

Det lukter ihvertfall hor og helvette uansett hva det er. Men den bruker ikke olje heller, tror bensinen går i oljen og derfor ser det ikke ut til å minke.

 

men gøy er det.. ryker bare når jeg går inn for det :D

 

Sailorboy, joda den kjøres på 25% diesel med vilje. men filmen er filmet på ren 95oktan.

 

hehe...

 

ja..nettop, du er vell klar over at bilen din ikke klarer og forbrenne "all" oljen i diselen eller hva eg skulle si?

 

og da vill du faktisk få høyere oljenivå etter hvert..

 

 

har drevet endel med dette, og da vill bilen din ryke...bytter du Olje, og kjører på ren bensin etterpå...skal eg låve deg at det stopper...men...er det gøy da?:D:D:D

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår