Gå til innhold

Forskjellene mellom A6 og S6 (c4)

Ranger emnet


twinflower

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg går med tanker om å kjøpe meg en S6 om dagen, så av ren nysgjerrighet så lurte jeg på hvilke forskeller som er mellom en vanlig A6 og S6.

 

En liste ville vært fint, evt noen sammenlikningsbilder.

(rundt 1997 og avant, om det skulle være relevant)

 

-Twin

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta noe jeg husker i farta:

 

- Hjulbuer forran. Vesentlig breiere på S6

S6%20c4%20Avant.jpg

 

- Refleksplate bak. helrød og skrådde kanter inn mot skiltet

c4s6h.jpg

 

- Lister rundt bilen. Breiere enn vanlig A6.

220703-02a.jpg

 

- Frontfanger

 

Husker ikke mer i farta. Sikkert noen c4 eksperter her som kan remse opp komplett liste.

Tenker du interiørt også eller bare eksteriørt ?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

grommere frontfanger må man heller ikke glemme..... men de største forskjellene finner man under huven..... A6 kom med 2.8 30v på 194hk som det kraftigste alternativet, S6 kommer til vanlig i to alternativer, en rekke 5 20v turbo på 230hk originalt, og en V8 4.2 på 290hk originalt.... Quattro selvfølgelig... ble produsert en S6 + variant også, med 4.2 V8 i den også, med originalt 300+ hk.. men den er dyr...

Audi A6 2.5 Tdi -96 mod

Audi A6 2.6 1994 mod

Audi 80 B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår