Gromit Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Hvorfor ikke åpent konfilter på konstantrykken? Eller er det ikke økonomisk? :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Tenkte bare på turbo jeg, er litt forskjell på oppsettet der. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 For å rydde opp: Opp til '85 ble det brukt mekanisk k-jet, 86-88 var det motronic og deretter LH-Jetronic til 98. På en suger kan man bruke åpent filter på samtlige, på turbo kan man ikke bruke på k-jet men alle andre. Husker ikke helt overgangen mellom motronic/lh-jetronic, stemmer den? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by nissan s13 For å rydde opp: Opp til '85 ble det brukt mekanisk k-jet, 86-88 var det motronic og deretter LH-Jetronic til 98. På en suger kan man bruke åpent filter på samtlige, på turbo kan man ikke bruke på k-jet men alle andre. Husker ikke helt overgangen mellom motronic/lh-jetronic, stemmer den? Hvorfor kan man ikke bruke konfilter på k-jet'en på turbomotoren?? har det jeg! ;) Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Hehe :D Du fikk den til? Alt er jo mulig, men det blir jo endel ombygging på en turbo. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Sånn som jeg har forstått det.. Så er det kun 940en som bruker motronic. Da snakker jeg selvfølgelig levert originalt fra fabrikk.. 240/740 bruker LH-jetronic. Dog turboutgavene/siste utgavene er jeg ikke helt sikker på 740en. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Det var motronic på min 230et -86. Trodde de hadde det fra 86 til litt inn i 88? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Ah. Ble litt klokere.. Da er det kun motronic på sene 240turboer iallefall. Tror også at 940n hadde motronic på vanlige sugeutgaver også. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Gromit: Da har du forstått det feil. 240turbo: b21et K-jetronic 740turbo uten kat: motronic 1983-1984: -b23et : 012boks 1985-1988: -b230et med manuel : 022boks 1985-1988: -b230et med automat: 026boks 740turbo med kat: LH-jetronic 2.2 940turbo: LH-jetronic 2.4 Mulig at de aller siste 740turboene ble levert med LH-jetronic 2.4 Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Se her: http://hem.passagen.se/arrowsmiths/volvomotorer.html Står ganske detaljert det meste om de her motorene. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Vi kjørte rundt i en Volvo240 uten eksos fra bensintanken og bak. Ettertenning til den store gullmedaljen, meterlange flammer og en sinnsyk lyd ved gasspådrag. :D Anbefalles. :D Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Etter å ha lest den linken så ble jeg masse klokere og satt tilbake på riktig spor. 240turboer har aldri hatt motronic styresystem. Kun 740/940 turbomotorer (Dog en del av de hadde jetronic også) 240 turboer bruker enten kjet eller LH. (dette står faktisk i Haynes boka mi også når jeg tenker meg om). Hvis noen krangler på det.. så står det svart på hvitt på den linken Nissan S-13 la ut. Og jeg snakker kun biler som originale fra fabrikk. Ikke en som koser seg med en B230FT i go40n sin :) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Det er som sagt alltid unntak. 240 ble levert på spesialbestilling fra f.eks politiet med 230et og 230ft motorer, men det blir da veldig sjeldne biler. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Originally posted by nissan s13 Det er som sagt alltid unntak. 240 ble levert på spesialbestilling fra f.eks politiet med 230et og 230ft motorer, men det blir da veldig sjeldne biler. Sier bare hvor glade onkel blå er i go40n sin det :) Har sett 2 uniformerte 240er. En 245 i Namsos og en 240 i Trondheim. Som du sier. Alltid unntak. Og jeg tror på det du sier at de er veldig sjeldne ja :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 nissan s13: Så da kan det bli litt vansklig å kjøre fra politiet da:) 240turbo ble levert med LH-jetronic i USA, ikke i Europa. Der var det k-jetronic sprutet som ble brukt, med unntak av spesialbestillingene for purken og evt andre:) Ingen 940motorer ble levert med motronic sprut. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.