Gå til innhold

Mistet førerkortet for 2 år. Hva nå?

Ranger emnet


Loezor

Anbefalte innlegg

Tjah.. Mistet førerkortet i 2 år og har 6 mnd igjen. Må kjøre opp på nytt.

Det jeg lurer på da, må jeg ta hele forbanna oppkjøringen med kjøretimer,mørkekjøring osvosv, eller bare selve oppkjøringen og teorien?

Kan jeg i det hele tatt øvelseskjøre før tiden er gått ut?

Er det noe jeg må søke om på forhånd til politiet eller noe, eller bare bestille time til statens vegvesen?

 

Jeg har forresten selve førerkortet, men har neppe lov til å kjøre. De glemte visst å ta det fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. Mistet førerkortet i 2 år og har 6 mnd igjen. Må kjøre opp på nytt.

Det jeg lurer på da, må jeg ta hele forbanna oppkjøringen med kjøretimer,mørkekjøring osvosv, eller bare selve oppkjøringen og teorien?

Kan jeg i det hele tatt øvelseskjøre før tiden er gått ut?

Er det noe jeg må søke om på forhånd til politiet eller noe, eller bare bestille time til statens vegvesen?

 

Jeg har forresten selve førerkortet, men har neppe lov til å kjøre. De glemte visst å ta det fra meg :P

 

Du må ta teori og oppkjøring på nytt. Du kan i utgangspunktet ikke øvelseskjøre før sperrefristen er gått ut, men du kan jo søke politidistriktet om særskilt tillatelse...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forslag å forslag, mange har doble sett førerkort for slike situasjoner. Ikke helt bra men.

 

Folk må gjerne ha 10000000 førerkort for min del ;) Men den dagen man er involvert i et eller annet, har man kjørt uten gyldig førerkort (merk at man snakker om å ha gyldig førerkort, ikke bare om å ha førerkort), og da må man regne med å få pungen sin spikra opp på veggen til offentlig spott og spe.

 

Ingen moralske pekefingre fra min side denne gangen heller, jeg bare insinuerer at det av og til kan være lurt å tenke seg om før man bare buser i vei og trur at man er verdens tøffeste fordi man gir faen i loven :) Det er godt ment! Hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i utgangspunktet kan alle beholde førerkortet, men politiet tar fra deg retten til å bruke det ;)

 

Jeg mener ikke å kverulere, men å oppklare en liten misforståelse; det er ikke politiet, men påtalemyndigheten eller domstolene, som tar fra deg føreretten. Det er riktignok flere i politiet som har påtalemyndighet (blant annet politijurist, politiinspektør, politiadjutant, politimester, til en viss grad lensmann, samt enkelte andre embets-/tjenestemenn i politiet med høyere grad, forutsatt at de tjenestegjør i en stilling tillagt påtalemyndighet), men da er det per definisjon påtalemyndigheten og ikke politiet som skriver ut forelegg, tar ut tiltale osv. Den vanlige politibetjent "på gata" har kun forenklet foreleggsmyndighet, og må altså sparke saken et hakk oppover dersom det er snakk om forelegg osv.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta teori og oppkjøring på nytt. Du kan i utgangspunktet ikke øvelseskjøre før sperrefristen er gått ut, men du kan jo søke politidistriktet om særskilt tillatelse...

 

Mener vel teori som i teoriprøve, og ikke hele teorikurset ??

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår