Gå til innhold

Helårsdekk som faktisk har bra egenskaper

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

Helårsdekk er vel de dekkene som det står m(mud) + s(snow)? Rett meg om jeg tar feil. Uansett, at det er bra egenskaper på "helårsdekk" er stort sett ikke tilfelle inbiller jeg meg. Enten er de for myke for asfalt (bremselengde etc), eller for harde for snø.

 

Men, du kan jo alltids prøve å kjøre etter forholdene.

1975 Escort Mk2 & VW Scirocco 160 Tsi

X'er: VW Golf 1.8 1989, Ford Sierra 2.0 L 1986, Ford Granada 2.0 L 1979, Honda CRX 1.6 16v 1991, Peugeot 205 1.3 GR 1984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helårsdekk er vel de dekkene som det står m(mud) + s(snow)? Rett meg om jeg tar feil. Uansett, at det er bra egenskaper på "helårsdekk" er stort sett ikke tilfelle inbiller jeg meg. Enten er de for myke for asfalt (bremselengde etc), eller for harde for snø.

 

Men, du kan jo alltids prøve å kjøre etter forholdene.

 

 

Om dine vinterdekk ikke har m og s merking (eller mud and snow)

Så har du ikke lov til å bruke dem når vinterdekk kreves.

Da er det sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel bare 3 "typer "dekk. Sommerdekk, Vinterdekk m/pigg, vinterdekk u/pigg.

 

Og det er kun piggdekk som har lovforbud i deler av året.

 

Sommerdekk kan kjøres med om vinteren om føret tillater det, alle m &s merkede dekk uten pigger kan kjøres året rundt, om dem holder spordybde krav.

 

Så står det m&s på dine sommerdekk, så har du lov til å si att du kjører forsvarlig om vinteren selv på snø og is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se grunn for de dekkene, for det første så viser tester att dem er dårlige akkurat som andre kina dekk.

 

merkelig at jeg vet om flere som har de, som er jævli godt fornøyde da a.

har også sett en test der de gjorde det bra, mener det var i Auto Motor & Sport, men ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at jeg vet om flere som har de, som er jævli godt fornøyde da a.

har også sett en test der de gjorde det bra, mener det var i Auto Motor & Sport, men ikke sikker.

 

dem kom godt ut i noen tester, men mange tester hvor dem blei kjørt hardere og over 120Km/t så var det tillfeller av att dekk banen løsnett, og ved bremsing fra de hastighetene med tørr asfalt, så reiv en av biter av gummien, selv med +5 grader.

 

Derfor kan slike dekk fungere helt ok vinteren, med "forsiktige" folk.

Men som helårsdekk så er disse de farligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem kom godt ut i noen tester, men mange tester hvor dem blei kjørt hardere og over 120Km/t så var det tillfeller av att dekk banen løsnett, og ved bremsing fra de hastighetene med tørr asfalt, så reiv en av biter av gummien, selv med +5 grader.

 

Derfor kan slike dekk fungere helt ok vinteren, med "forsiktige" folk.

Men som helårsdekk så er disse de farligste.

tror ikke LITT på att de hadde sluppet slike dekk ut på markedet! kjører på slike dekk selv. å de er helt greie. De har faktisk vært med oppi 180km/t.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår