Ja__9 Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Heisann folkens! Jeg har en Ford Sierra 2.9i 90-mod som feiltenner og smeller med en gang den kommer i nedover bakke. Drar sykt bra og går fint på tomgang og ellers.. Hver gang jeg skal løse den ut i 1. gir hopper bilen bortover og skjelver veldig mye- men det problemet er vel kanskje clutchen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 I nedoverbakke ja... Sikker på at det ikke er på motorbrems den fusker? Fusker den i nedoverbakke selv om du gir litt gass liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 I nedoverbakke ja... Sikker på at det ikke er på motorbrems den fusker?Fusker den i nedoverbakke selv om du gir litt gass liksom? Nei, går helt fint når jeg gir litt gass, er kun når jeg bremser på girene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Helt vanlig det, gamle forder skal smelle litt :P Blir bare værre hvis du har eksoslekkasje eller ett sportsannlegg. Ang risting når du løser ut fra stillestående har jeg samme greia på 2.0L min. Om det er clutch eller slitne foringer vet jeg ikke, men har ikke noe problem med det så alvorlig er det nok ikke. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Blir bare værre hvis du har eksoslekkasje eller ett sportsannlegg. Fordi da går den enda magrere.. Nye biler stenger jo av alt på motorbrems,så der poffer det ikke,gamle biler må ha et visst tilskudd under deselerasjon hvis ikke brenner de magert og slipper ut uforbrent bensin i anlegget,som så poffer av varmen når det får samlet seg nok til å bli lett antennelig igjen.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Fordi da går den enda magrere.. Nye biler stenger jo av alt på motorbrems,så der poffer det ikke,gamle biler må ha et visst tilskudd under deselerasjon hvis ikke brenner de magert og slipper ut uforbrent bensin i anlegget,som så poffer av varmen når det får samlet seg nok til å bli lett antennelig igjen.. :) Hmmm hø ? Magrere med eksoslekk på girbremsing ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Med et eksosanlegg som ikke gir mottrykk,sånn tette originale anlegg gjør,så magres den ut når du har lekkasje,ja.. Edit: det der kan misforstås. Forklaring: Et tett anlegg,sånn som en originaleksos,gir et gitt mottrykk,dette mottrykket er bensintilførselen kalibrert i forhold til. Når man får lekkasje,endres (minskes) mottrykket og motoren svelger mer luft. Uten ytterligere bensintilførsel blir da den allerede magre blandingen ytterligere mager,dette gjør at en stabil forbrenning ikke opprettholdes,og mye går ut i eksosen uforbrent. Hvorpå det samler seg,og varmen fra en "frisk" tenning tenner restgassen = "Puff,The Magic Dragon".. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Ahh ok :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Ahh ok :) Hvis en nyere bil poffer i nedoverbakke derimot,så er det ei lekk dyse et sted. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SupraSnurre Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 volvoen min poffer ved motorbrems med 3" eksos så er vel vanlig ved gamle motorer med uorginal eksos Siter http://www.bilforumet.no/supra/190396-85-celica-supra-7m-gte-garasje-prosjekt.html nesten håpløst prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 volvoen min poffer ved motorbrems med 3" eksos så er vel vanlig ved gamle motorer med uorginal eksos Bare å feite opp blandinga litt på bunn det...så blir det borte. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 ok, takk for svar, jeg har hull i eksosen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SupraSnurre Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 jøss Siter http://www.bilforumet.no/supra/190396-85-celica-supra-7m-gte-garasje-prosjekt.html nesten håpløst prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Med et eksosanlegg som ikke gir mottrykk,sånn tette originale anlegg gjør,så magres den ut når du har lekkasje,ja.. Edit: det der kan misforstås. Forklaring: Et tett anlegg,sånn som en originaleksos,gir et gitt mottrykk,dette mottrykket er bensintilførselen kalibrert i forhold til. Når man får lekkasje,endres (minskes) mottrykket og motoren svelger mer luft. Hæ? Bensintilførselen reguleres av mengden luft som går gjennom forgasser/LMM, hvorfor skulle mottrykk i eksos ha noe som helst å si på dette? Derimot så vil forgassermotorer gjerne gå litt fett med lukket gasspjeld. Uforbrent bensin kommer da inn i ett varmt eksosanlegg, kommer det i tillegg inn luft via pulsair anlegg eller eksoslekkasje, så smeller det gjerne litt. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Hæ? Bensintilførselen reguleres av mengden luft som går gjennom forgasser/LMM, hvorfor skulle mottrykk i eksos ha noe som helst å si på dette? Derimot så vil forgassermotorer gjerne gå litt fett med lukket gasspjeld. Uforbrent bensin kommer da inn i ett varmt eksosanlegg, kommer det i tillegg inn luft via pulsair anlegg eller eksoslekkasje, så smeller det gjerne litt. Fordi hele systemet som motoren og alt rundt er faktisk henger sammen og påvirker hverandre. Deselerasjonsfueling er justert fra fabrikk for å jobbe med en gitt mengde resteksos i sylinderen. Med åpent anlegg er denne mengden inert gass mindre,og blandingen magres ut. Om den går fett normalt sett på avslag,så vil den gå merkbart magrere hvis man ruller ned samme bakke med et 7-toms anlegg istedet for det originale sugerøret.. :) Går den riktig,er det ingen lyder,er det for magert får man skarpere knall,går den for fett får man dumpe "boff!". Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.