Turbolars Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Jeg kjøpte en passat 1997 modell igår, og den tuller med dørlåsene, førerdør, passasjer dør og bakdøra går opp fint,men er bare førerdøra som går opp når jeg bruker fjernlåsen, men ingen av de to bakdørene går opp, noe som er _LITT_ dritt når den blei kjøpt som familiebil. Noen som har erfaring med detta? han jeg kjøpte den av sa han hadde prata med ts racing og de sa det var bare elektronikken som måtte "kjøre seg inn siden den hadde stått så lenge". Kan det være noe i det? har vært bort på enkelte lastebiler kan man bare ta av den ene polen på batteriet for å "nulle ut", går det an? Kan jo si det haster litt, i og med at den blei kjøpt inn som familiebil Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raih<3 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Standard på 3B passat det der. Den du har altså. Låsesylindere og låsekasser byttes hyppig. Er nok låsekassene i bakdørene. På førerdøren er det nok låsesylinderen som kuker. Om den går opp på fjernstyringen er det låsesylinderen. Går den ikke opp i det hele tatt er det låsekassen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yocbjone Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 at den må "kjøres" inn, eller kommer seg med tiden kan faktisk stemme. da jeg kjøpte min 2002 a4 hadde jeg samme problem, etter en eller to uker så var alt bra, da hadde bilen stått i butikk noen måneder. jeg ville ventet litt med å gjøre noe med det. er du heldig så fungerer alt plutselig, bare åpne og lukke bilen noen ekstra ganger om dagen(med fjernbetjeninga), det gjorde jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 å jasså? men er jo jævla tungvint å vente så lenge, i og med at jeg skal ha guttungen baki. Noen som har en ide om åssen jeg skal få dørene opp når jeg må bytte låsekasse da? Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simenand Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Har akkurat fikset dette på min. Det du skal gjøre er følgende: Demonter baksete. Så løsner du dekselet på døra. Det sitter i midten i bunn av dekselet og to i håndtaket. Og kabler til lys, høytalere og vindus hever må løsner. Så er det bare å ta det av, sitter også med noen plugger, bare å dra rett ut... Så mu du løsne det indre dekselet med 10 mm skruer. Samt å løsne vinduet. Da skal du kunne komme til låsekassa... Du kan evt først prøve å dra litt i staget til låsen, for å se om den har kilt seg litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Har akkurat fikset dette på min. Det du skal gjøre er følgende:Demonter baksete. Så løsner du dekselet på døra. Det sitter i midten i bunn av dekselet og to i håndtaket. Og kabler til lys, høytalere og vindus hever må løsner. Så er det bare å ta det av, sitter også med noen plugger, bare å dra rett ut... Så mu du løsne det indre dekselet med 10 mm skruer. Samt å løsne vinduet. Da skal du kunne komme til låsekassa... Du kan evt først prøve å dra litt i staget til låsen, for å se om den har kilt seg litt... Hang dine dører da? funker de nå etter du gjorde det? Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simenand Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Fikk ikke opp døra nei, men hørte at den prøvde og låse seg opp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 og nå funker de fint? Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 det du skal prøve aller først er! lukk opp alle dørene å spray godt med låsolje inn i låskassa da de kan være trege slik at motoren ikke orker å dra dette rundt. lukk alle dørene lås alle dørene og lås opp alle dørene, gjenta dette noen ganger så kan det hende de løsner, gjorde dette på min audi a4 å det funket. en annen ting er å løsne ledningsslangene som går mellom stolpen og døra å sjekke om det er brudd i noen ledninger, dette er vanlig på passat. er alt dette ok å du fortsatt ikke får låsene til å fungere skikkelig er det låsekassa bytte som blir neste utvei. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 det du skal prøve aller først er! lukk opp alle dørene å spray godt med låsolje inn i låskassa da de kan være trege slik at motoren ikke orker å dra dette rundt. lukk alle dørene lås alle dørene og lås opp alle dørene, gjenta dette noen ganger så kan det hende de løsner, gjorde dette på min audi a4 å det funket. en annen ting er å løsne ledningsslangene som går mellom stolpen og døra å sjekke om det er brudd i noen ledninger, dette er vanlig på passat. er alt dette ok å du fortsatt ikke får låsene til å fungere skikkelig er det låsekassa bytte som blir neste utvei. Leste du ikke tråden du eller? Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Morten Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Henger meg på denne. Har akkurat kjøpt en passat 99mod. Sentralåsen på denne fungerte ikke fra førersiden hadde det oppe i dag å koblet vekk en sånn billigløsning til fjernstyring, alt fungerte da supert.. Helt til jeg smekket døren igjen, og der ble den!! Lasepinnen rører på seg men går ikke ann å åpne døra :( Er det noen som har ett godt tips til løsning slik att jeg slipper å ødelegge dørtrekket for å komme til låsekassen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbolars Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Henger meg på denne. Har akkurat kjøpt en passat 99mod. Sentralåsen på denne fungerte ikke fra førersiden hadde det oppe i dag å koblet vekk en sånn billigløsning til fjernstyring, alt fungerte da supert.. Helt til jeg smekket døren igjen, og der ble den!! Lasepinnen rører på seg men går ikke ann å åpne døra :( Er det noen som har ett godt tips til løsning slik att jeg slipper å ødelegge dørtrekket for å komme til låsekassen? Akkurat den dritten med låsepinnen har jeg og! forbanna irriterende Siter 2006 Skoda Octavia 1.9 TDI 1997 Volkswagen Passat 1.8T X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Morten Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Fikk opp min, løsnet dørtrekket og riklet på vaier, så spratt den opp. Har sauset inn alt jeg kom til med tynn olje nå går det så lett att :) Vurderer å bytte låsekasse, den er sikkert dårlig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 joa, har hatt slike låser som ikke gikk opp jeg også å det kom av at det var mye dritt i låsekassa som gjode at låsepinnen gikk opp men døra låste seg ikke opp. men etter en halv boks med tynn olje funket de uten problemer. men regner med at du har hørt låse mekanismen jobbe i dørene da siden du fraslår deg tanken på brudd i ledningene. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Morten Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Fungerer ikke mekanismen i låsekasse ved ledningsbrudd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg