partiro Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Hei! Har en BMW 318 m40 -91. Problemet: Problemet kommer når jeg har kjørt bilen varm og skrur den av litt. (Ingen problem når motoren er kald.) Når jeg starter bilen igjenn fusker motoren, turtallet går ned til 500 en liten stund, før den går opp til normalt 800. Noen ganger kveles motoren helt ut. Dersom jeg gir full gass kommer den etter et par sekunder og turtallet går opp som normalt. Noen som har noen tips til hva som kan være galt? Fuskingen blir verre dess lengre jeg venter med å skru på bilen. Men dersom jeg venter til motoren er helt kald er turtallet bra! Har skiftet lambda, renset tomgansmotor, sjekket slanger for falskluft og skitet tennplugger. Virker som forbruket ligger på 1,2. Håper virkelig noen har tips for dette problemet har plaget meg en god stund nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Hei!Har en BMW 318 m40 -91. Problemet: Problemet kommer når jeg har kjørt bilen varm og skrur den av litt. (Ingen problem når motoren er kald.) Når jeg starter bilen igjenn fusker motoren, turtallet går ned til 500 en liten stund, før den går opp til normalt 800. Noen ganger kveles motoren helt ut. Dersom jeg gir full gass kommer den etter et par sekunder og turtallet går opp som normalt. Noen som har noen tips til hva som kan være galt? Fuskingen blir verre dess lengre jeg venter med å skru på bilen. Men dersom jeg venter til motoren er helt kald er turtallet bra! Har skiftet lambda, renset tomgansmotor, sjekket slanger for falskluft og skitet tennplugger. Virker som forbruket ligger på 1,2. Håper virkelig noen har tips for dette problemet har plaget meg en god stund nå.. Har hatt samme problem som deg i min bmw ( 318i m40 -92 ). Det ordnet seg når jeg skiftet lambdasonen. sjekket luftmengdemåleren? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partiro Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 kan være den ja.. Men kan det være den når den ellers er helt bra da? Noe måte å finne ut om den fungerer som den skal da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 kan være den ja..Men kan det være den når den ellers er helt bra da? Noe måte å finne ut om den fungerer som den skal da? se om du får lånt deg en annen luftmengdemåler.. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FordEconoline Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Har samme problemet på min bil, en E46 1999mod Lufmengdemåler er byttet av tidligere eiger rett før jeg kjøpte den, men problemet er der enda. Noen fler idèer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Har samme problemet på min bil, en E46 1999modLufmengdemåler er byttet av tidligere eiger rett før jeg kjøpte den, men problemet er der enda. Noen fler idèer? sjekket lmabdsonen? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partiro Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Har problemet fremdeles, men har funnet ut mer av det. Når jeg starter opp bilen halvvarm kommer problemet som det bruker. Men dersom jeg kobler ut luftmengdemåleren noen sekunder og tar den inn igjenn, er problemet borte. Problemet ligger tydeligvis her. Betyr dette dermed at det er lmm som er gåen eller kan det være det elektriske fram til ecu'en? Noen som vet om det også er en temperatursensor i lmm? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 hadde akkurat samme problemet.. kjøpte meg ny LLM, men ble ikke no bedre.. skiftet lamdasonen... funket bra da.. Det med at det går bra når du tar ut kontaktn på llm, er fordi den går i nødmodus.. kan kjøres med, MEN anbefales _ikke_ prøvd å brukt kontaktspray i kontaktn på llm? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partiro Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 vil ikke tro det er kontakten som er dårlig dersom bilen er helt fin ellers? Lamda er skiftet uten noen forandring. Har bestilt ny (brukt) lmm nå. Hvilke komponenter blir tatt ut når bilen går i nødmodus? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partiro Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Gikk over med kontaktspray nå uten no spesiell virkning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 aah.... Jeg hadde det samme problemet med _gammel_ motoren... Prøvde alt mulig... fikk han på merkeverksted, dem fant ingenting feil på datamaskinen.. da skiftet pluggledninger og plugger.. også kjørte man rundt bygget på verkstedet å kom tilbake. Fant ut at plugg nr1 var svart(!!) Ble så frustert etter XX antall tusener på verksted. Så det ente med at jeg skiftet motor. Fant aldri ut av hva som var feilen.. Hadde en teori om at det kunne være vippearmen, men ble rart pga den fungerte jo ordentlig når den var kald. PS : Så det jeg har skrevet _før_ her, er bare jeg som har forvekslet motorene mine... så beklager for det. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSBMW Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Har på en måte samme prob. Min detter ned helt til bare et par hundre omdr. åsså gir man gass skjer det svært lite. har skiftet belgen ( slange mellom LLM og motor) pga. falsk luft. Lånte en LLM fra en annen motor og da var samme prob. blir frustrert. Men her er prob. slik at det er sånn uansett om motoren er halv varm og varm. Kald er den helt ok. Håper noen finner feilen for oss. Siter -BMW 318is coupe e36 -93 Jeg kan motstå alt, untatt fristelser På leit etter skinn interiør til coupe e36! pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.