Movikon Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Jeg lurer på hva denne sokkelen heter. Er ganske sikker på at det ikke er BAY15d fordi 'pinnene' ikke sitter 180 grader overfor hverandre. Pæra kommer fra en '96 Opel Combo. Takker for alle svar. mvh movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 12v 21/5w metallsokkel Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Ønsker et mer spesifisert navn fordi det er minst to typer som er nesten like... og de kan ikke brukes om hverandre. Jeg trodde også at de bare fantes som 12v 21/5w, men denne pæra har 21/4w; vet ikke om dette er viktig eller har noen sammenheng med at den er ulik de vanligste typene. Noen som vet betegnelsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Usikker på hva sokkelen heter, men mener at den 21/4w pære er den samme som bli brukt i Volvo 850/V70. Da blir den brukt i kombinasjonen tåkebaklys/baklys. Derfor den spesielle wattstyrken og sokkelen. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 "BAY15d (offset pins)" kalles den i en engelsk katalog jeg har. BA= bayonet, 15 er sokkelens diam i mm, d= double (s=singel) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Takk for svar, dette var interessant! Det er kanskje slik at det finnes to typer BAY15d; en med 'offset pins' og en med pinnene rett ovenfor hverandre? En bekreftelse på dette hadde vært fint. Edit: Det er også lov å tro og alle kommentarer mottas med takk. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer å kjøpe LED/diodepærer på ebay.com. Vil en som denne 2x Car Red 19 LED light bulbs 1157 / 380 Tail & Stop - eBay (item 250195732134 end time Jan-05-08 11:27:48 PST) passe eller er pinnene bare 'offsat' i høyden og ikke i plassering rundt sokkelen? mvh movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Pinnene står vel i samme høyde men ikke 180* fra hverandre. Uten at jeg kan garantere dette 100%, orker ikke gå ut snekaoset og sjekke i verkstedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 På amerikanske lyspærer står ikke pinnene i lik høyde nei, men dei står 180 grader fra hverandre, var ihvertfall slik tidligere, men er jo muligt at på nyere amerikanske biler at pinnene på sokklene står i samme høyde, så det du må gjøre da for å bruke dei lyspærene på en europeisk bil, er å slipe bort den ene pinnen slik at dei passer i den europeiske sokkelen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Ok. Takk for svar! Da vet jeg hva jeg har å forholde meg til, får se om jeg ikke prøver meg på å bestille noen LED-lamper og slipe av en pinne hvis jeg blir nødt. Hvis noen skulle vite hva sokkelen på bildene over (pinnene ikke i samme høyde, ikke 180* ovenfor hverandre) faktisk heter hadde det vært fint. mvh movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Den på e-bay linken har en sokkel som kalles 1157, forskjellig høyde på pinnene men står 180* fra hverandre. Har en link noe steds til en side for identifisering av lampesokkler, skal se om jeg kan finne den igjen. EDIT- den siden var borte fra nettet og erstattet med en slik ubrukelig "guide" hvor en velger blimerke, modell, motor, hårfage, favorittmat osv for så å få vite at "produckt not found". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg