steinar Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Når jeg svinger både til høyre og til venstre får jeg en uggen risting i rattet. Den er ubehagelig og gjør at dama ikke tør kjøre bilen. Derimot ved rett fram kjøring så er ristinga helt borte. Den rister mer i rattet når jeg svinger i 80km/t enn når jeg svinger i 20km/t hva kan dette være? Bilen er golf2 1.6 86modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Drivknute eller Hjullager Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Den golfen din virker som et noe uheldig kjøp... Du opptar jo snart hele teknikk-forumet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by ThaBoZZ Drivknute eller Hjullager hvordan kan jeg identifisere om det er drivknute eller hjullager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Jens Den golfen din virker som et noe uheldig kjøp... Du opptar jo snart hele teknikk-forumet :D hihi - ja den er ikke helt i toppform :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Kommer det når du svinger begge veier ? Kjør på en stor parkeringsplass og gi full venstre sving og trå på gassen samme gjør du til høyre. Hører du sånn dunke lyd fra hjulet forann da er det mes sannsynelig drivknuten.... Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by ThaBoZZ Kommer det når du svinger begge veier ? Kjør på en stor parkeringsplass og gi full venstre sving og trå på gassen samme gjør du til høyre. Hører du sånn dunke lyd fra hjulet forann da er det mes sannsynelig drivknuten.... høyre og venstresving er like ille. Skal ut og prøve senere i dag. Hva er det som gjør dunkinga ? Trodde drivknuten var skøyten under mansjettene ved hjulet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Drivknutene er skjøten under gummimansjetten innerst og ytterst på drivakslene dine, den ytterste drivakselen er den som får mest slitasje. se på gummimansjettene om de er røket, det kan være et tegn på at knutene er slitt. slitte lagere hører du lett hvis du tar deg en tur med golfen og drar noen g i svingene så hører du det bråker bra når du svinger hardt, bråker det når du svinger til venstre er det sikkert høyre lageret og motsatt. når du bytter knutene evt, så bytter du selvfølgelig gummin og.. Sier seg jo selv, bare nevner det. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Bare greit at dama ikke tør kjøre bilen da.... Får jo ha den for deg selv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 du kan og ta ett godt tak i hjulet og riste i det, om du kjenner slark da så er sikkert hjul lageret fuckt, hvor mye er den gått? Du kan jo og kjenne om det er hull i mansjetten rundt driv knuten, om det er det så er den mest sans boss. 1000 kr på biltema for 1 stk... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Macgyver du kan og ta ett godt tak i hjulet og riste i det, om du kjenner slark da så er sikkert hjul lageret fuckt, hvor mye er den gått? Du kan jo og kjenne om det er hull i mansjetten rundt driv knuten, om det er det så er den mest sans boss. 1000 kr på biltema for 1 stk... dyyrt - skal jekke opp bilen i dag og se om hjulet er slarkete. Gav 2000 for vraket og har allerede kosta på det nytt batteri :-) - får se hva jeg gidder å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Jonaldo Bare greit at dama ikke tør kjøre bilen da.... Får jo ha den for deg selv:) Joa :-) Men er kjekkt å kunne ringe hjem når man er full og bli henta :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 kjekt å prikke ho på skulderen når du er drita og si hvor du skal kjøres og da... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Drivknuten koster 399kr på biltema. Har byttet den selv på golfen... Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 hm, mener en kamerat av meg med golf 1,8 90 mod tror eg, betalt 1000 for dette, men det kan ha vert begge 2 da, Eg har vek blingset litt. uansett, det koster litt, selv på biltema, hjul lager frammer er ikke helt billig og enkelt å skifte heller Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.