92 Audi Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Har en Audi 2.3 automat cab, som er i meget god stand, men har et lite problem med cruicecontrollen. Den virket for en stund siden, men funka dårligere etterhvert. Når jeg trykker på knappen (blinkhendelen) så klikker det i et rele på høyre side, så kjenner jeg litt bevegelse i gasspedalen. Bilen øker åsså fart når jeg holder inne knappen, men kutter når jeg slipper knappen. Er det noen som vet hva dette kan være?? Er sikkert samme systemet på alle eldre Audi me cruice. Noen som har et koblingssjema eller ei tegning, eller har ei god forklaring på dette?:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
20VQuattro Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 det sitter vel en vakumpumpe der tenker jeg, det sitter det på min, det jeg gjorde var å ta av den å testet den til en annen strøm kilde ( ett batteri eller lader 12V) å hørte at pumpa gikk jevnt, det skal ikke gjøre noe om du bytter om polene når du tester - og+ for det eneste som skjer er at enten blåser den eller så suger den, ta den ut å test å se om den suger jevnt. Siter Verden er farlig ingen har overlevd enda! Lev Livet Kjør Audi! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Har sjekka alt i motorrommet, vacumklokke, ledninger, slange, kontakten til den boksen, sikringer...fant ikke noe dær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Noen som vet om den bryteren/ventilen som står bak bremsepedalen(automat) skal være justert sånn at det akkurat er kontakt mellom tappen på den og bremsepedalen (tilbaketrukket)? Noen som vet hvordan den skal være justert?? Denne vacumpumpen som står i motorrommet, hva kalles den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet April 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Ja, da var cruisen i orden også:-) Etter å gått gjennom alt, sjekka ledninger, sikring, vacumpumpe, slanger, koblinger, bryter på bremsepedal og hendelen for betjening av cruisecontroll på rattstammen, fant jeg feilen. Etter å ha funnet ut at alt egentlig funka, tok jeg til slutt ut bryteren bak bremsepedalen, smurte den opp, justerte den på nytt, så var alt i orden igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg