Gå til innhold

Cruicecontrol problemer

Ranger emnet

92 Audi

Anbefalte innlegg

Har en Audi 2.3 automat cab, som er i meget god stand, men har et lite problem med cruicecontrollen. Den virket for en stund siden, men funka dårligere etterhvert.

Når jeg trykker på knappen (blinkhendelen) så klikker det i et rele på høyre side, så kjenner jeg litt bevegelse i gasspedalen.

Bilen øker åsså fart når jeg holder inne knappen, men kutter når jeg slipper knappen. Er det noen som vet hva dette kan være??

Er sikkert samme systemet på alle eldre Audi me cruice. Noen som har et koblingssjema eller ei tegning, eller har ei god forklaring på dette?:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

det sitter vel en vakumpumpe der tenker jeg, det sitter det på min, det jeg gjorde var å ta av den å testet den til en annen strøm kilde ( ett batteri eller lader 12V) å hørte at pumpa gikk jevnt, det skal ikke gjøre noe om du bytter om polene når du tester - og+ for det eneste som skjer er at enten blåser den eller så suger den, ta den ut å test å se om den suger jevnt.

Verden er farlig ingen har overlevd enda!

Lev Livet Kjør Audi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja, da var cruisen i orden også:-) Etter å gått gjennom alt, sjekka ledninger, sikring, vacumpumpe, slanger, koblinger, bryter på bremsepedal og hendelen for betjening av cruisecontroll på rattstammen, fant jeg feilen. Etter å ha funnet ut at alt egentlig funka, tok jeg til slutt ut bryteren bak bremsepedalen, smurte den opp, justerte den på nytt, så var alt i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider