[E-30]Frost Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Heisann! Har anskaffet meg Turbo motor til E-30 325i, som yter ca 230hk. Skal få den til å yte 280hk. Hva må jeg gjøre for å få dette godkjent? Må jeg helt til tyskland for å få papirer eller kan jeg fortsatt få det godkjent i Norge? Hvilke bremser er sterke nok til å tåle 280hk? På forhånd takk :) Siter Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt) Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt) BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt) BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket) BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Hva er oppsettet på motor og tilbehør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Og hvor "skaffet" du denne? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Pling Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Du får dra til en bmw forhandler, så forteller de deg hva du må gjøre om, også gjør du de de sier, og siden viser den hos bmw, og biltilsynet. Vil kankje ikke anbefale å godkjenne med 280hk men. få bremsepapier på litt over 200 hk da er det svært lite som må til. med litt m3 deler er den godkjent for 250-260hk mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Inge Pling Du får dra til en bmw forhandler, så forteller de deg hva du må gjøre om, også gjør du de de sier, og siden viser den hos bmw, og biltilsynet. Vil kankje ikke anbefale å godkjenne med 280hk men. få bremsepapier på litt over 200 hk da er det svært lite som må til. med litt m3 deler er den godkjent for 250-260hk mener jeg. Du har tydeligvis ikke godkjent så mange biler i ditt liv. Å ta kontakt med BMW har overhodet ingen hensikt da de ikke gir ut noen form for dokumentasjon. Dersom du ønsker en smertefri godkjenning er TÜV den enkleste løsningen. 325 bremser er TÜV-godkjente til 220 hk M3 bremsene holder til 340 hk Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by Bmw345 Mine 325i bremser er godkjent til 252hk..... Godkjent av hvem? TÜV godkjenner 325 bremsene opp til 220 hk, hva andre gjør vet jeg ikke..... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by [E-30]Frost Heisann! Har anskaffet meg Turbo motor til E-30 325i, som yter ca 230hk. Skal få den til å yte 280hk. Hva må jeg gjøre for å få dette godkjent? Må jeg helt til tyskland for å få papirer eller kan jeg fortsatt få det godkjent i Norge? Hvilke bremser er sterke nok til å tåle 280hk? På forhånd takk :) Som sagt.. Kom gjerne med litt specs på hva som er gjort med den allerede!! Og gjerne litt om hva du har tenkt å gjøre :) - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Men vil alt som TUV godkjenner bli godkjent? Har det for meg at TUV er mere rettningslinjer for biltilsynet. Vilket betyr at dem kan nekte og godkjenne hvis dem vill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostby Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Har ikke engen racing godkjent sin da? Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 BMW345: Du hadde 240hk orginalt, og så monterte du turbo og nå har du 252? 12hk mer med turbo? Hørtes bortkasta ut :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by BMW-323 BMW345: Du hadde 240hk orginalt, og så monterte du turbo og nå har du 252? 12hk mer med turbo? Hørtes bortkasta ut :) Den er godkjent med 252hk ja, men der er en mulighet for å skru opp trykket vil jeg tru :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[E-30]Frost Skrevet November 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Alt ligger i deler her da, så d blir litt å putle med i vinter. Er turbo, intercooler og røyrene som trengs jeg har kjøpt inn. I tilleg til motoren det stod på. Hadde vært greit å få tak i skikkelige smidde stempler, da d som er på er noe mer hjemme mekket. Ellers skal jeg investere i datasprut. Å forsterket M3 bremser skal jeg også kjøpe inn. har fått tilbud fra et firma jeg ikke husker navnet på i farten. Disse skal tåle mer en nokk :) Probleme er vel at før biltilsynet godtar noe turbo i en E-30, så må d vel godkjennes i Tyskland og få TûV papirer på det meste? Planen er jo å godkjenne d hele med 200 - 220hk og så skru opp evt trykk etterpå. Ellers vil forsikringsselskapet voldta meg garrantert :) Siter Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt) Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt) BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt) BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket) BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 Hva betalte du for herligheten forresten!?! Jeg vil også ha!! :op Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[E-30]Frost Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Jeg betalte 12.000kr for Turbo, Intercooler, dompventil, d røra som trengs og Motor som var klar for turbo. Dette var da brukt og trengs litt arbeid me å få d til å se bra ut. Prisen var ikke så aller verst vil jeg tro. Siter Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt) Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt) BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt) BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket) BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Nei, det var jo billig det.. Hvor fikk du skaffet det sa du?! ;) Jeg vil ha!!:D Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.