Brukroa-trimning Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Skal til å trimme en motor nå med k-jet og har hørt at man kan bruke volvo dyser. Har et dele nr på dyser ifra volvo 740 turbo. Det er bosch dyser og de har nr 0 437 502 020. men det jeg lurer på er om det er noen andre motorer ifra feks 240, eller generelt andre volvo motorer som har de samme dysene? Mvh Stig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Æ trur du ska ta å kjik litt nærmar på ka slags dysa det e du egæntli træng. 740 Turbo har elektriske dyser eller hva det nå kalles. Eneste Volvoene med mekaniske dyser er P1800, 144 Grand Luxe, 164 B30E og div 240 med ymse B21E og B21ET etc. Det høres ut som at det ikke er en Volvo du skal trimme? Uansett kan du jo kikke på gamle Porscher, Mercer og BMWer med mekanisk sprut. Kan hende "forspranget ligger i teknikken" også har noe brukbart? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 B230e har vel mekaniske dyser den og, egentlig alt som har E i motorkoden og som er fra volvo, og ikke er en b230et har mekaniske dyser. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Det første jeg ville gjort var å kaste k-jet til skogs, men som slitenvolvo sier så er b230et (740 tic) dysene ikke mekaniske, noe som k-jet sine dyser er. Så de dysene du referer til er jeg redd for at du ikke kan bruke. Btw: 240 kom kun med b21et, så om det er en 2.1 liter så er det jo mulighet å bruke disse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Det er såklart mekaniske dyser ifra k-et jeg snakker om her. Det er en Audi motor jeg skal trimme om Volvo dysene skal gi mer en de org Audi dysene. Men det er sikkert dyser ifra B23ET jeg burde bruke. For den ble vel levert med k-jet i 760? Er det noen forskjell på de mekaniske Volvodysene som er brukt på Volvo motorene? Det vare nr jeg har skrevet opp her er ifra mekonomen. Han jeg fikk nr av hadde kjøpt dysene der og de var ført opp som Volvo 740 turbo dyser. Jeg skal muligens kjøpe de av han, men lurer på om det er noen andre dyser ifra Volvo med k-jet jeg kan bruke. Har fra før 4 dyser ifra b230e. Noen som veit om disse gir like mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Jeg aner ikke hva B230E dysene gir, men det burde Nettsøk - Kvasir etc kunne gi deg svar på. Og nei, B23ET er heller ikke K-jet, men Motronic. Og ja, jeg glemte B23E og B230E. Sistnevnte har mek. sprut, men el. tenning. :) Mine tips er fortsatt å glane etter Porsche 911, 930, 928(?), MB V8, BMW R6, Ford V6 etc osv osv... Mao alt som er gammalt, digert og ikke forrusker. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 da blir det nok til at jeg kjøper dysene av min bekjente:)hadde håpet at det var en guru som satt på litt info så jeg kanskje kunne ha fått tak i dyser gjennom men volvo mann.kanskje litt biliigere:) men uansett,takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Dyser i fra 740 turbo kan du ikke bruke da det er motronic på dem, dyser i fra 240 turbo (b21et) kan brukes, du får også dyser til k-jet som leverer mere, disse ble kaldt "gulldyser", du får dysespisser i mange forskjelige "leverings mengder" til k-jet/ke-jet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 jeg skjønner det:P men når man kjøper "volvo 740 turbo" på mekonomen så får man k-jet dyser, og disse leverer mer enn de som org sitter på audimotoren min. veit du hvor man evt kan få tak i dyser som leverer en del Ø.B? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Hvis du ikke får tilfredstillende svar her etterhvert kan du oppsøke disse to stedene som driver med denslags tuning: STS :: Sävar Turbo Site TurboBricks | High Performance Volvo Club Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg