Gå til innhold

Min Audi a4 2005 B7

Ranger emnet


Quattro_King

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprinnelig skrevet av junkiepunx Vis innlegg

Geir: Har du funnet ut noe mer om ristingen i Xenon-lysene?

Kjøpte meg en A4 avant 2005 i går, og jeg har lagt merke til alvorlig risting/blinking i xenon-lysene særlig når jeg bruker blinklys, girer eller svinger.

 

Tenkte å ringe forhandleren i morgen.

 

 

Heisann.

Skal på Nybilgaranti-test imorgen, så jeg får se hva dem finner ut der! Kan komme tilbake til hva dem kom fram til her, imorgen! Gratulerer med ny bil da!:) diesel eller bensin da?

 

Dette...

- 05. Audi A4 Avant 2.0TD S-Line B7 Silber Met.

- 00. Audi A3 1.9TD sport.Chipped. Black Met.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nei fant ikke ut noen ting, og det dektes ikke på Møller.. Var vanlig med litt risting!:S

 

 

RS4 gitter eller hele grillen?;p

 

Tenker ham på diode eller?:s

 

Opprinnelig skrevet av junkiepunx Vis innlegg

Geir: Har du funnet ut noe mer om ristingen i Xenon-lysene?

Kjøpte meg en A4 avant 2005 i går, og jeg har lagt merke til alvorlig risting/blinking i xenon-lysene særlig når jeg bruker blinklys, girer eller svinger.

 

Tenkte å ringe forhandleren i morgen.

 

 

Dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lite som skjer om dagen.

Var og tok takst på skaden (på døren) igjen. Var til et annet firma denne gangen, fikk takst på 10K , da inkl. opplakkering av halve framdøren, hele bakdøren , halve bakskjermen og seff retting av døren. Måtte lakkere halve framdøren, og bakskjermen for og ikke få noen synlig fargeforskjell..: rolleyes

 

Har ikke bestilt time enda, men regner med at det ikke blir så lenge til jeg får døren fikset!

 

Ellers så var jeg ute og kjørte entur ikveld, kom kjørende igjennom "fjordgata" her i Trondheim, da en motgående bil blinker med langlysene til meg, i det jeg passerer den møtende bilen, ser jeg at det er en uniformert politibil. Kjørte kjørelys og grøftlys, regner med at han kicket på 6000K xenonlysene i sprederne mine: haha :, kjørte bare jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjører med nærlys og grøftere samtidig er tullinger tvers igjennom, sorry.

 

Grøftere og nærlys sammen er en ulovlig kombinasjon av den enkle grunn at det blender noe jæævlig for møtende biler. Er det virkelig så smertefullt å bare hive på parklysene?

 

Kjører en del landeveiskjøring fordi kjæresten min bor en time vekke..

 

Og hver eneste gang møter jeg idioter som kjører med nærlys og grøftelys samtidig. Spesielt smart er det jo å ha denne kombinasjonen i lett regnvær, da ser jo ikke de møtende en jævla dritt!

 

Forbanna tullinger som synes det ser kult ut å ha på begge deler samtidig. Tenk på andre som møter den fine xenon-paraden deres imot også, og får hele dritten rett i fleisen! Blender like mye som langlys, MINST!

 

Sorry utbruddet, men dette mener jeg er idioti på sitt aller, aller, beste.

 

Håper dere får boten hele gjengen, 2700 fine kroner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får boten hele gjengen, 2700 fine kroner!

 

Jeg er enig med deg at Xenon blender, men ikke så mye som du tar i.

På modeller som ikke har noen fine frontlykter er det "stilig" å kjøre med park og spredere, men på de som har blanke pene frontlykter er det faktiskt "stilig" å kjøre med både Nærlys og spredere. Grunnen er jo også det at du ser mye mer av kanter, humper, grøft o.l hvis du kjører med begge deler.

 

Jeg kjører med begge deler hvis det er lite gatebelysning da jeg vil gjerne se hvor og hva jeg kjører på.:) Har ikke Xenon jeg da, men 4700k. 6000k blir jo blåere og skarpere lys samt det er grise fett:roll:

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke at du ser bedre av det.

 

Man skal ikke bare tenke på seg selv når man kjører rundt, men også alle andre som ferdes rundt på veien, blant annet imot deg!

 

Xenon generelt blender ikke, men kjører man med nærlys og grøftelys samtidig så gjør det det. Er faktisk en grunn til at det ikke er lovlig.

 

Trenger du å se kanter og humper, så kjører du med grøftere og parklys. Da sparer du møtende billister også.

 

Og jo - hvis du noen gang har kjørt landeveiskjøring klokken 04 om natta i øsende regnvær, så VET du at grøftere og nærlys samtidig er en kombinasjon som blender minst like mye som fjernlys RETT i fleisen hvis du møter en bil rundt en sving.

 

Og herregud - man kan jo virkelig ikke argumentere med at det ser kult ut.

 

Brb - skal montere 3 lyskastere på taket på scenic'en til mamma fordi jeg synes det ser kult ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil heller se enn slå dekk/felg opp i buen eller hvis noe annet skulle oppstå i banen.

 

Har heller ikke Argumentert mot at det ser kult ut.

Assa, det ser pent og clean ut. Kanskje litt "stilig", men ikke kult. Jeg snakket om Kelvin generelt. Kommer ann på hvilken bil du har og pærer seff.

 

 

 

 

 

Beklager OT..

Gi beskjed hvis sletting av innlegg Quattro_king.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår