Gå til innhold

Fusker :( Omega B 2,2

Ranger emnet


CrazyKing

Anbefalte innlegg

hei.

 

har en opel omega 2000 mod 2,2 liter.

 

når jeg starter om morgen (står i garasje) så starter den glimrende slår på choke og skal te og rygge ut, kommer meg ut av garasjen og plutselig dør den nesten helt ut, også kommer den igjen og da er den kengeru ett par tre ganger, og det samma om jeg starter midt på dagen å, så lenge den er kald, men den fusker også hvis jeg ligger i mellom 2 og 4000 omdreininger og får å komme over det da så må pedalen i bånn,

sjekket luftmengdemåler, men ser ut til og funke fint.

har ingen lamper som lyser om noe feil.

 

HJELP, har 2 mil til jobb vær vei, så kjører mye og har blitt gla i bilen, noen som har forslag,

 

På forhånd takk

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tomgangsregulator, falsk luft (Tviler, da ville det skjedd over hele registeret) eller i værste fall at frostvæska kommer inn i sylinderene (skjev topp f.eks).

 

Ingen motorlampe som lyser i dash?

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen motorlampe i Dash, har prøvd og bytte plugger, tenningsregulator, men akuratt det samma skjer.

 

men opptaget i dag at jeg har eksos lekasje! kan det ha noe og si??får alt er jo elektronisk på den jævla dritt bilen :P

 

men fikk også høre at Registrerings sensoren kunne være gåen, men det har bare noe med tomgangen og gjøre når det er kaldt.

 

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er motorlampe som lyser så er det mest sannsynlig ikke noen sensor som er gåen.

Om eksoslekkasje gir sånt utslag tviler jeg på. Det kan da evt. være tennpluggene som synger. Eller så kan det også være kondensdannelse i motoren/sylindere.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fuskinga kan være så mye, det jeg hadde gjort var og dratt til opel og sjekka om du fant noe med tec'en hadde de ikke funnet noe , hadde jeg rengjort tomgangsregualtoeren, ikke noe bedre da, hadde jeg sjekket ja, bensinfilter/pumpe coil, overslag i pluggledinger, what ever, noe med tenninga,

 

Men så du skrev at du slo på choke????hæææææææææææææææææææææææ

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår