940-Power Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei, etter at jeg byttet motor fra f til fk. fikk jeg en lyd i matepumpen midt under bilen, skiftet den, men likedan. noen som har hvert borti nå lignende? så foresten under en annen 940,der var det ikke pumpe der...?? kun i tanken.. takker for svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Vist du har tankpumpe på din bil så har den kanskje tatt kvelden. Blir ulyd i hovedpumpa da. Var borti dette på en 740 tic jeg hadde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Jepp. Defekt tankpumpe gir som regel ulyd i hovedpumpa ja.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940-Power Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Vist du har tankpumpe på din bil så har den kanskje tatt kvelden. Blir ulyd i hovedpumpa da. Var borti dette på en 740 tic jeg hadde. tanken har streifet meg, fjusker(kutter) av og til å, kutter voldsomt egentli,men det er hel tilfeldig, mest med pådarg da. takker for svaret =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940-Power Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 tanken har streifet meg, fjusker(kutter) av og til å, kutter voldsomt egentli,men det er hel tilfeldig, mest med pådarg da.takker for svaret =) men går vel godt å bruke en orginalpumpe i tanken til rundt ca.200HK sikkert ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Du må skille på de som har bare en høytrykkspumpe i tanken, og de som har en lavtrykks forpumpe i tanken og høytrykkspumpe under bilen. Når tankpumpen ryker på de som har to pumper, blir det vanskelig for hovedpumpen å få nok tilførsel av bensin. Ulyden kommer vel av at det oppstår "kavitasjon" i pumpa. Og dette forkorter levetida på pumpa og gir periodiske stopp o.s.v. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940-Power Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Du må skille på de som har bare en høytrykkspumpe i tanken, og de som har en lavtrykks forpumpe i tanken og høytrykkspumpe under bilen.Når tankpumpen ryker på de som har to pumper, blir det vanskelig for hovedpumpen å få nok tilførsel av bensin. Ulyden kommer vel av at det oppstår "kavitasjon" i pumpa. Og dette forkorter levetida på pumpa og gir periodiske stopp o.s.v. ok.men er det ikkje selfølgelig at det er lavtrykkspumpe i tanken vist det er en matepumpe altså? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 ok.men er det ikkje selfølgelig at det er lavtrykkspumpe i tanken vist det er en matepumpe altså? =) Hvis det er montert pumpe under bilen (ved baksetet?) så er det alltid matepumpe i tanken ja. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940-Power Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hvis det er montert pumpe under bilen (ved baksetet?) så er det alltid matepumpe i tanken ja. sorry, leste litt feil det du skrev i sted.. takk for hjelpen i dag, hvert til stror hjelp =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg