Gå til innhold

mer effekt i en golf mk3 gti:)

Ranger emnet


joakim johannessen

Anbefalte innlegg

jeg kjøper antageligvis en golf gti, voksenkjørt og gått 92000 km. Helt original. Det jeg har hørt jeg kan gjøre med bilen er å bytte kammer, grenrør, og effektanlegg. Da kan jeg få opp til 160 hp, men vil gjerne opp litt mer i effekt :D noen som har noen forslag ?

 

har forøvrig planer om et beastmaster dietrich body-kit, og noen felger med skikkelig kant, og sorte klare frontlykter og røde og hvite klare baklykter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første! er det en 8 ventiler eller 16v der er det 35 hk forskjell.

 

er det 16v kan det nok stemme med at du kan oppnå rundt 160 hk med de delene der, i tilegg kan du porte og plane toppen for å få bedre luft flow. ellers får du chip til den, koster gryn å gir ikke stort mer en 10 hk tipper jeg.

 

eller så kan du kjøpe deg turbo kitt.

 

mye mer hest til omtrent samme pris.

 

er generelt dyrt å trimme sugemotorer

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok denne ble levert med 150 hk 0g 115 eller 118 er ikke helt sikker.

 

tror ikke du klarer å få 160 hk ut av denne motoren med de delene det er ikke så veldig mye å hente på sugemotorer, skal ikke si at du ikke får 160 for det vet jeg ikke, men hadde en kompis som gjorde det der med en bmw å den tror jeg han fikk mellom 17 og 22 hk ekstra i. Det er mye jobb å det er dyrt. så da vil det heller lønne seg å innvistere i et turbokitt, det er også dyrt, men du vesenlig mer hk med det

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dyrt, ligger på rundt 40 lapper tipper jeg hvis du skal gjøre dette skikkelig.

er nok noen på forumet her som har bedre peil på akkurat dette en meg. prøv å start en tråd ang turbokitt og pris så får du sikkert noen gode svar.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begynne å trimme 8v'en er vell "bortkasta" penger. :flushit:

Men for all del du må jo bare gjøre det for det om, men tenker bare på at det du trimmer for med turbo på 8v kunne du heller f.eks bygget om til en større motor som kanskje er lettere å få godkjent? 16v el VR6?

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg hadde nølt med å kjøpe den bilen, det eneste jeg ville ha sjekket er om den er import.

 

de har et deilig drag helt fra bunnen av å helt til de sperrer.

De er litt dyre å holde vedlike sån delemessig til motor men ellers er det vanlige vento deler å det finner du jo over alt.

 

P.S. denne motoren må behandles pent. kjør den altid varm før du gasser på å har du kjørt hardt kan du gått la den stå 1 til 2 min på tomgang å roe seg litt.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm. ville ha tenkt på den VR6en men den GTIen hørtes ut som et sikkert valg, 92000km er jo latterlig lite og du skal leite lenge før du finner en annen GTI med samme legnde :P selv om det er en 2. 0 8V. Hørt at 8vene er slitesterke motorer, men jeg kan ikke si at dette er sant fordi jeg har bare lest det en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår