Gå til innhold

Motorbytte AE82

Ranger emnet


deve87

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å skifte ut min 4A-GE 16V motor til enten en 4A-GZE eller en 4A-GE 20V.

 

Hvem motor er enklest å få tak i, og hvor? Og hvem lønner det seg å ha. Nå er jo 4A-GZE en lik motor som 4A-GE 16V. Bare at den har en kompressor som gir 145hk. De nyere gir vel 175hk eller noe slikt. Mens 20V gir 160hk på høyt turtall.

 

Det jeg lurer på er om noen her har gjort noe slikt med denne bilen?

 

Vil f.eks motoren passe rett oppi med tanke på motorfester o.l

Jeg regner med at jeg må ha ny hjerne og noe ekstra ledninger, bytte bremser, muligens bytte drivstoffpumpe.

 

IMG_0386.jpg

 

Denne bilen er egentlig (orginal) en 1.3l 12V DX. Som har blitt konvertert til en GT. Da jeg hadde en nedrusta delbil, bytta jeg alt over. Det enste haken var at ett motorfeste ikke passa. Så det måtte flyttes. Den er ikke registrert som en GT men jaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår