deve87 Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Jeg har planer om å skifte ut min 4A-GE 16V motor til enten en 4A-GZE eller en 4A-GE 20V. Hvem motor er enklest å få tak i, og hvor? Og hvem lønner det seg å ha. Nå er jo 4A-GZE en lik motor som 4A-GE 16V. Bare at den har en kompressor som gir 145hk. De nyere gir vel 175hk eller noe slikt. Mens 20V gir 160hk på høyt turtall. Det jeg lurer på er om noen her har gjort noe slikt med denne bilen? Vil f.eks motoren passe rett oppi med tanke på motorfester o.l Jeg regner med at jeg må ha ny hjerne og noe ekstra ledninger, bytte bremser, muligens bytte drivstoffpumpe. Denne bilen er egentlig (orginal) en 1.3l 12V DX. Som har blitt konvertert til en GT. Da jeg hadde en nedrusta delbil, bytta jeg alt over. Det enste haken var at ett motorfeste ikke passa. Så det måtte flyttes. Den er ikke registrert som en GT men jaja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.