klyde2000 Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Har du mista lappen altså? Ja :( Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Ja :( faen å kjedelig :( Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiburner Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Ja :( Fy faen så kjipt... Hvor lenge må du gå uten lappen? Siter ( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998 (x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000 (x) Opel Corsa 1.2 City 2001 (x) Honda NSR 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Fy faen så kjipt... Hvor lenge må du gå uten lappen? 4 måneder. Men nok ødeleggelse av Eiriks tråd ;) Ta det heller i min eventuelt :op: Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 hmmmmm.. kanskje bedre enn å bli målt til 109 i 70-sone og miste lappen? :( ai ai ai:x hoff ja da skal jeg slutte å syte:( hoff, føler me deg der:shake Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 ja da tror jeg at je har funnet feilen som gjør at bilen går dårlig , etter feilsøk med vagcom var ingen feil funnet... (bare noe med sentrallåsen, antakeligvis en lekasje for den er litt treg) så da ble vi litt forvirret, ringte så en kjenning på møller og han var tilfeldigvis på jobb og kunne hjelpe:D men deres feilsøkeutstyr gav heller ikke noe resultat.. han prøvde bilen og ble 99% sikker på at det er lambda sonden som ikke funker som den skal, altså ikke defekt og vises derfor ikke på søket;) Så spørsmålet er hvor jeg kjøper denne billigst:deng blir glad for linker kan nbs ha noen brukte til en billig penge?? Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 hvordan går bilen når lambda sonden er deffekt ?? napping eller bare dau ? Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 hvordan går bilen når lambda sonden er deffekt ?? napping eller bare dau ? Går i nødmodus. Jeg har prøvd to forskjellige lambdaer hos Biltema for lodding, og en fra Autoproducts Nord med plugg. Ingen fungerte, så måtte til slutt på Møller for å bestille en som faktisk fungerte md bilen. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 hvordan går bilen når lambda sonden er deffekt ?? napping eller bare dau ? ondsofa: det stemmer sikkert.. hva kostet den der men min er ikke defekt og vises ikke på feilsøk, min bil dreger veldig dårlig til jeg kommer på ca 4000, så min bil går egentlig like godt som før(klarte jo å få bot;)) men ikke under oppstart:x Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 ondsofa: det stemmer sikkert.. hva kostet den dermen min er ikke defekt og vises ikke på feilsøk, min bil dreger veldig dårlig til jeg kommer på ca 4000, så min bil går egentlig like godt som før(klarte jo å få bot;)) men ikke under oppstart:x Hvis lambdasonden er defekt vil ikke hjernen få signal, og derav vil det dukke opp noe sånt som "Oxygen sensor - Short to ground" i feilminnet. Finnes flere typer feil en lambda kan resultere i. Prøv å napp ut lambdaen din og se om du opplever noe forskjell. Følg kablingen til skjøten under/bak spylervæske-tanken din. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Hvis lambdasonden er defekt vil ikke hjernen få signal, og derav vil det dukke opp noe sånt som "Oxygen sensor - Short to ground" i feilminnet. Finnes flere typer feil en lambda kan resultere i. Prøv å napp ut lambdaen din og se om du opplever noe forskjell. Følg kablingen til skjøten under/bak spylervæske-tanken din. ja det vet jeg;) ingenting vistes på feilsøkingen, så den er sikker ikke defekt men gir hjernen feil signal og derfor nøkking under oppstart. ja vet hvor den sitter skal skjekke det imorgen, men tror nok det er den:x men pris? 1500?? Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 ja det vet jeg;) ingenting vistes på feilsøkingen, så den er sikker ikke defekt men gir hjernen feil signal og derfor nøkking under oppstart. ja vet hvor den sitter skal skjekke det imorgen, men tror nok det er den:x men pris? 1500?? Det går jo også an å lese av lambda-verdiene direkte, da ser du ihvertfall om det ser fornuftig ut. Hvis du ikke har vag-com kan du bruke ett vanlig multimeter. Pris ja, nei det husker jeg ikke... Men latterlig dyrt, det var det :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Det går jo også an å lese av lambda-verdiene direkte, da ser du ihvertfall om det ser fornuftig ut. Hvis du ikke har vag-com kan du bruke ett vanlig multimeter. Pris ja, nei det husker jeg ikke... Men latterlig dyrt, det var det :) hmm, ja ok? hvordan kobler jeg til multimeteret? på kontakten eller sensoren?? Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikA4 Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Da var "ny" lambdasonde bestillt, fra toten bilopphuggeri, hehe:D hadde ikke lyst å bruke 1500-2000 på ny så jeg kjøpte en brukt en med garanti tough;) 500kr skulle de ha, og skulle sende den idag, jeg er fornøyd og gleder meg til at bilen går som den skal:D Siter EirikA4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 høres bra ut :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg