Melkvik Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Henta meg motor i dag:) komplett med ledningsnett, stått i en monza før:) Tenker på å ha den i en rekord, men vil gjerne at alle som kan ha noen tips på hva jeg må gjøre, kan legg inn ett lite svar her:) Det settes stor pris på:D Siter 91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort. 89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt. 96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt BMW Prosjekt attåt;) e30 320 92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Har du planer om og godkjenne den med 3.0 ? :) Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Hmm er ikke sikker enda:P hehe Men for å få den godkjent med 3.0 må jeg vel ha forstilling og bremsekraftforsterker, samt bremser fra senator A, pluss bak aksel fra commodore c, tror jeg:) Siter 91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort. 89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt. 96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt BMW Prosjekt attåt;) e30 320 92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Stemmer det :p Sitter commodore gse bakaksel på den jeg har :p Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 funker med orginal bakaksel også. for det er e2 det er snakk om... ikke noe problem å få godkjent, med riktig forstilling og bremser. det du må gjøre er: flyte radiatoren til under frontplata, da må du bruke vectra 2.01 radiator. så er det en klar fordel med senator forstilling, for det skal egentlig være en liten støtdemper på hver side av motoren festet til forstillinga. så må du korte inn mellomakselen. ellers er det bare plug'n'play. og du må snu plata som girspaken går gjennom i gulvet. også er det jo ledningsnettet da, har du injection fra før er jo det en smal sak. Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 funker med orginal bakaksel også. for det er e2 det er snakk om... ikke noe problem å få godkjent, med riktig forstilling og bremser. det du må gjøre er:flyte radiatoren til under frontplata, da må du bruke vectra 2.01 radiator. så er det en klar fordel med senator forstilling, for det skal egentlig være en liten støtdemper på hver side av motoren festet til forstillinga. så må du korte inn mellomakselen. ellers er det bare plug'n'play. og du må snu plata som girspaken går gjennom i gulvet. også er det jo ledningsnettet da, har du injection fra før er jo det en smal sak. Får det godkjent med orginal bakaksel altså? hmm oki Det er vel en e2 som jeg har planer om å skaffe meg ja, men hvor mye pes blir det å bygge om når bilen er f.eks forgasser? er jo med komplett ledningsnett på denne motoren her da, men har jo aldri koplet opp noe sånt før. Senator forstillingen passer perfekt på rekord den altså? men altså det med innkorting av mellomakselen, hvor kan man få dette gjort, og hvor mye må man korte inn? går det ikke hvis man f.eks bruker akslingene fra f.eks senator a, eller monza eller lignende da? Håper du ikke har noe i mot att jeg spør og graver, men siden du har gjort det før, så kan jeg nå lære en del da:P Siter 91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort. 89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt. 96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt BMW Prosjekt attåt;) e30 320 92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 bare å spørre i vei det veit du! problemet med mellomakselen er at senator\monxa har stiv aksel pga stiv bakaksel, dvs at mellomakselen vil knekke når bakakselen på rekorden fjærer opp og ned... hvis du skjønner. mener det var ganske nøyaktig 10cm foran du må korte inn. dette koster 1600,- hos gkndriveline(unikardang) i oslo 23286810 senator forstillinga passer rett på- identisk (kun disse festene til motordemperne som er annerledes og det nedre stab.staget.) er faktisk bare 4ledninger i en kontakt du må koble samt den grønne på coilen. husker ikke helt hvor alle disse skal, men skal prøve å huske på å se etter til helga, når jeg kommer hjem på perm. så ledningsnettet er egentlig ikke noe vanskelig, men det tar alltids litt tid alikevell;) Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Fått satt i motoren ell ???? Hehe Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Nei:P hehe men har en rekord på hånden nå. ett par tusen for den. Så skal slå til dær tror jeg. Har ikke hastverk, blir med tid å stunder;) Siter 91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort. 89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt. 96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt BMW Prosjekt attåt;) e30 320 92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 er det noe god plass i en sånn rekord da? 3,0 24v med turbo...hvordan tror dere dette kunne blitt? :p Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord Man Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 er kjepeplass i rekorden ja. 24v turbo hadde jo vært noe da! men da må rammevangen gjøres om litt fordi dynamoen stikker lenger ut... men ellers hadde det vært fin plass til det! Siter Opel har Rekorden '85 Opel Rekord 3.0i '84 Opel Rekord CD 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Noen som vet om det byr på problemer å få smekka 3.0 litern i denne? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1858708 Siter 91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort. 89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt. 96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt BMW Prosjekt attåt;) e30 320 92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Gjekk en matt svart sånn på Stange her med 3.0 for en stund tilbake : D Er vell litt mere jobb enn på en rekord e, men skulle da ikke tro det var så myye mere :) Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.