Gå til innhold

Oppsett av utstyr/pakke til mitt forbruk...

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

Amazing roll off

5 Gallon Wash Bucket Combo

Ez Detail brush

Poly Foam Wax Applicator

The ShMITT

The wheel Shmitt

Extreme Slick Synthetic Quick Detailer

Riccardo Clay

Chemical guys silk shine dressing

Dehydrator Drying Towel

Premium deluxe towel

Chemical guys Citrus Wash & Gloss

 

Hva mener dere om dette?

 

 

Der har du det du trenger til en grundig vask i alle fall! Skal du polere, eller bare vokse? Hvilken tilstand er lakken din i? Evt. for maskin eller hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen der burde passe perfekt på din bil. Jeg har også sort bil, og det er spesielt på mørke farger ut Souveran funker bra! Men, hvis du har endel swirls, små riper osv. i lakken din, får du ikke det bort for hånd. Da MÅ maskin til. Voksen er forresten et LSP-produkt, dvs det siste laget du legger på. Men for at voksen virkelig skal få fram blingen, må grunnarbeidet vært gjort...dvs. lakkrens og polish. Kjøp den nye UDM (DA-poleringsmaskin=enkel å bruke) og Menzerna polish (laget for harde lakker, dvs vag) hos scandic shine før du legger voks. Evt. kan du kjøpe f.eks MG DC Paint Cleaner først, for den kan legges for hånd og skjuler noe av de mildere ripene dine. Mitt tips er å lese deg opp i vinter på maskinpolering og kjøp det du trenger da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken er vel sånn ikke heeelt bra, men tror jeg forsøker meg å gjøre jobben for hånd i første omgang.

 

Jeg lurer på om jeg skal bruke Pinnacle Souveren Wax ellernoe i den duren, meninger om denne?

 

Bilen er svart, noe denne voksen skulle være bra på!

 

De Pinnacle voksene er ihvertfall knallbra:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med "Swirls" er det som er på høyre side av dette bildet? http://www.shineondetail.com/html/images/Mercedes%20Swirl%20Shot.JPG

 

Sånn er det dessverre litt av på bilen....

MÅ jeg da bruke maskin? Har aldri tatt i noe sånn før, aldri gjort noe med en bil tidligere heller for den saks skyld. Så føler det er litt "skummelt."

 

Men for all del, man må jo begynne ett sted!

 

Takker for gode svar!!

 

#EDIT, Kan legge til at dette likner veldig mye på min bil:

http://www.detailingbyexecutive.com/swirlm1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da har jeg satt meg litt inn i denne bilpleie verdenen, og har forstått enda litt mer!

 

Jeg har satt opp noen varer her, men er fortsatt usikker på om dette er det beste til mtt forbruk og min økonomi.

 

Har laget en liten plan, som jeg håpet å få litt flere tips til...

 

1.Vask av bil

Her er jeg litt usikker på shampo, og vaskehanske.

Foreløpige varer:

I og med at bilen er skikkelig skitten, så velger jeg:

Meguiars NXT Generation Car Wash

Etterhvert som bilen er polert og vokset, vil jeg begynne å bruke

Meguiars Gold Class Shampoo & Conditioner 64 oz.

 

Jeg har valgt 2stk. 5 Gallon Professional Wash Bucket with Grit Guard

 

Jeg tenker å bruke Sheepskin Wash Mitt. Til å vaske selve bilen

 

Black Wheel ShMITT samt, EZ Detail Brush og Pinnacle Gel Wheel Cleaner til vask av dekk og felg.

 

Til tørking av bilen, så velger jeg The Ultimate Guzzler Waffle Weave By Cobra 28 x 44

 

Så over til å claye, da bruker jeg Pinnacle Ultra Poly Clay PLUS Special

sammen med Pinnacle Polishin’ Pal slik at jeg ikke mister clayen.

 

Deretter går jeg over med Pinnacle Porter Cable 7424 Kit with CCS pads

 

Når jeg er ferdig med å bruke Liqiud Soveran Wax, tørker jeg over med Lambswool 6 Inch Leveling Pad og Cobra Deluxe 6 Inch Orange Microfiber Bonnets 2 Pack.

 

Til å vaske bilen invendig, bruker jeg Meguiars NXT Generation Cockpit Shine

og Yellow/White Interior ShMITT.

For å vaske vinduene, bruker jeg Meguiars NXT Generation Glass Cleaner og Cobra Waffle Weave Microfiber Glass Towel.

 

Altså:

5 Gallon Professional Wash Bucket with Grit Guard

The Ultimate Guzzler Waffle Weave Microfiber Drying Towel by Cobra

Pinnacle’s Ultra Poly Clay

Clay Disc

Pinnacle Porter Cable 7424 Kit, Lake country ccs pads, polishing pads, porter cable pads, porter cable kit

Cobra Deluxe 6 Inch Orange Microfiber Bonnets 2 Pack

Lambswool 6 Inch Leveling Pad (1)

Yellow/White Interior ShMITT

Black Wheel ShMITT

Meguiars Gold Class Shampoo & Conditioner 64 oz.

Meguiars NXT Generation Car Wash

Sheepskin Wash Mitt

EZ Detail Brush

Meguiars NXT Generation Cockpit Shine

The Cobra Waffle Weave Microfiber Glass Towel

Meguiars NXT Generation Glass Cleaner

 

 

Hva mener dere om dette? Er det noe jeg burde forandre på, eller noe jeg har glemt?

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår