Gå til innhold

Givere til oljetrykk og temp

Ranger emnet


Greipstad

Anbefalte innlegg

kjøpte meg oljetrykksmåler og oljetemperaturmåler, men er ikke sikker på hvordan jeg skal montere de.. sitter jo på en giver i blokka, som går til den lampa som slutter å lyse når det er riktig oljetrykk.. men finnes det et adapter eller noe så jeg kan sette på flere givere på det?

1966 Volvo Amazon b20

1993 Nissan 200sx s13 ca18det

1992 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jeg koble oljetrykk oljetemp og oljebryter på denne?

Og noen som vet hvor jeg kan få tak i sånn utenom på realcar?

 

Nei, oljetempen monterer du i bunnpanna, bytter ut tappepluggen. Eventuelt så kan du borre hull og sveise fast en mutter på innsiden av bunnpanna og skru giveren inn der, men blir jo litt pes med å demontere bunnpanna da :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, oljetempen monterer du i bunnpanna, bytter ut tappepluggen. Eventuelt så kan du borre hull og sveise fast en mutter på innsiden av bunnpanna og skru giveren inn der, men blir jo litt pes med å demontere bunnpanna da :)

 

hmm.. trodde jeg kunne sette temperaturgiveren og på den men..

1966 Volvo Amazon b20

1993 Nissan 200sx s13 ca18det

1992 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, oljetempen monterer du i bunnpanna, bytter ut tappepluggen. Eventuelt så kan du borre hull og sveise fast en mutter på innsiden av bunnpanna og skru giveren inn der, men blir jo litt pes med å demontere bunnpanna da :)

 

Er jo ekstremt lite gunstig og ha den på bunnpanna når man kjører senket bil hvertfall.

 

Er jo fullt mulig å montere den på det t-stykket,men må ta høyde for at den kan/vil vise litt høyere temp.

 

Fins jo isolerende sleeves man kan tre over giveren og eksosbandasje man kan kle eksosdeler med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ekstremt lite gunstig og ha den på bunnpanna når man kjører senket bil hvertfall.

 

Er jo fullt mulig å montere den på det t-stykket,men må ta høyde for at den kan/vil vise litt høyere temp.

 

Fins jo isolerende sleeves man kan tre over giveren og eksosbandasje man kan kle eksosdeler med!

 

Enig at det ikke er ideelt og ha den i tappepluggen hvis den står rett ned, derfor kan den sveises inn fra siden.

 

Og monterer man den i det T-stykket måler den motor-tempen og ikke olje-tempen.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det ikke er ideelt og ha den i tappepluggen hvis den står rett ned, derfor kan den sveises inn fra siden.

 

Og monterer man den i det T-stykket måler den motor-tempen og ikke olje-tempen.

 

Regner med du har gjort deg en praktisk erfaring på dette!?

 

Jeg har min på t-stykket,men også uttak for turbo på det samme t-stykket,regner med jeg får en grei avmåling på tempen.. men får se,funker det ikke så plukker jeg av bunnpanna og monterer den der!

 

NB! bunnpanna er også en del av motoren så montering der vil også varme opp føleren,selv om panna sef. er kjøligere enn blokka!

Uansett så har vel ikke blokka på det området man monterer oljetrykkbryter/t-stykke høyere temp. enn oljen??

Og i og med at den er montert på et t-stykke noen cm. ut fra blokka,så skulle ikke forskjellen bli så stor i forhold til montering i bunnpanne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle som kjører Volvo, turbo da! ;)

 

nope, har ikke det.. kjører real power jeg! ;) hehe..

men i den per hagen katalogen står det at både oljetrykksføleren og oljetempereturføleren kan sette på t stykket. eller adapter for sender som det står det heter der:p

1966 Volvo Amazon b20

1993 Nissan 200sx s13 ca18det

1992 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår