Gå til innhold

Politilys

Ranger emnet


McMaarud

Anbefalte innlegg

Dette finnes det hundre tråder om fra før.

 

Prøv Clas Ohlson, Biltema, Felleskjøpet og andre "dingseboms"-butikker. Du får sikkert kjøpt det på en eller annen utenlands webshop også, men jeg kjenner ikke til noen.

 

Eeeeeeeeeeeeller så kan du ta kontakt med det lokale lensmannskontoret og spørre om de skal kvitte seg med noen utrangerte blålys :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan skaffe politilys? Sånn ordentlig som man kan sette på taket:P

Vet det ikke er lov, men er russ i år, og hadde vært fett med det på bilen:)

 

får tak i diverse ting :)

 

send pm om du vil vite mere :)h

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at lappen du ryker, kammerat av meg faren te kammerat av meg er politi og han sa de tokk lappen vist de så noen kjørte med blålys og han er ikke en som bare sier slikt for og skremme han er ganske ærlig av seg, hørt av flere troverdige og at den ryker. Kanskje litt anderledens vist man bor langt uti bøgda uten noen biler ikke veit jeg. Men her i porsgrunn tar de den ivertfall.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke leita etter noe dokumentasjon (lov, forskrift osv), men i alle tilfeller jeg har hørt om har folk mista lappen for å ha kjørt med blålys. Men så kan det jo tenkes at det er eventuelle fartsoverskridelser under "utrykningskjøringa" som har medført dette, og ikke det faktum at de har kjørt med blålys alene. Uansett er det en dårlig idé, for du kan regne med et helvetes mas hvis du blir tatt for det :) For øvrig er det ikke bra at folk kjører rundt med blålys i hytt og pine, for det kan gjøre at folk mister respekten for blålys når det faktisk står liv på spill.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke leita etter noe dokumentasjon (lov, forskrift osv), men i alle tilfeller jeg har hørt om har folk mista lappen for å ha kjørt med blålys. Men så kan det jo tenkes at det er eventuelle fartsoverskridelser under "utrykningskjøringa" som har medført dette, og ikke det faktum at de har kjørt med blålys alene. Uansett er det en dårlig idé, for du kan regne med et helvetes mas hvis du blir tatt for det :) For øvrig er det ikke bra at folk kjører rundt med blålys i hytt og pine, for det kan gjøre at folk mister respekten for blålys når det faktisk står liv på spill.

 

En kompis ble stoppa med fullt blålys. Pålegg om å fjerne de, vise bilen og aldri montere de igjen - samt beslag av lysene. Han hørte aldri noe mer fra politiet etter å ha vist bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår