Gå til innhold

En del spørsmål ang IS200

Ranger emnet


QuiNlan

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en IS200 99' modell med automatkasse.

 

Spørsmål 1:

Jeg skal kjøpe nye dekk+felger til kjerra til sommeren. 19" er tanken. Hvilken bredde kan jeg eventuelt ha på felg og dekk før den tar borti skjermen? Evt. hvor bred felg/dekk er lovlig å ha på 19" felg?

 

Spørsmål 2:

Hvor mye drivstoff vil en IS200 bruke dersom kompressorkit benyttes, ved vanlig kjøring. Bilen min bruker rundt 0.8/0.9 på vanlig kjøring nå. Vil drivstofforbruket øke mye hvis jeg setter inn et powerfilter i tilleg? Hvis jeg innstallerer kompressor, powerfilter og chipper den ca 15%, hvor mye drivstoff vil den da sluke per mil ved vanlig kjøring.?

 

Spørsmål 3: Hvor er det mulig å få tak i komplette xenon-lykter til IS200?

 

Spørsmål 4: Hvor får jeg tak i et justerbart senkesett til IS200, hvis man ser bort ifra Toyota.

 

Det var vel det tenker jeg.

 

Om du vet svaret på noen, men ikke alle kan du uansett legge inn svaret på den/de du har. :)

 

På forhånd takk!

 

 

-QuiNlan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mts autopart har noe som heter k-sport coilover til 8000.

 

vet ikke åssen kvalitet eller åssen dem er. men det er tüv godkjenning på dem ihvertfall ;)

 

mts autopart har xenon ombyggingskit, men vet ikke helt åssen dette er...

 

 

Ellers får jeg gratulere med en fantastisk bil =)

(har en av samme årgang, bare med manuell giring:) )

Bitchen til Onesome...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dekk har jeg spurt min lokale bilmekaniker, dvs. Mekonomen. Har ikke fått noe svar ennå, men tenkte jeg skulle nerom bildekkspesialisten i mårra og høre med de og.

 

Ang. xenon lyktene. Etter en liten prat med han på Mekonomen fikk jeg greie på at xenon lykter/kit ikke er lovlige, da de ikke er justerbare. Så, da må jeg gjøre det på den ulovlige måten.

 

 

Kan jo meddele at jeg er strålende fornøyd med bilen. Den går som ei kule. Toppfarten skal visst være 203 hvis jeg ikke tar helt feil. Har hatt den i 190, og vil tørre å påstå at den er god for 210, ihvertfall. Hadde senest i dag 180 opp en bakke med 8% stigning :) Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dekk har jeg spurt min lokale bilmekaniker, dvs. Mekonomen. Har ikke fått noe svar ennå, men tenkte jeg skulle nerom bildekkspesialisten i mårra og høre med de og.

 

Ang. xenon lyktene. Etter en liten prat med han på Mekonomen fikk jeg greie på at xenon lykter/kit ikke er lovlige, da de ikke er justerbare. Så, da må jeg gjøre det på den ulovlige måten.

 

 

Kan jo meddele at jeg er strålende fornøyd med bilen. Den går som ei kule. Toppfarten skal visst være 203 hvis jeg ikke tar helt feil. Har hatt den i 190, og vil tørre å påstå at den er god for 210, ihvertfall. Hadde senest i dag 180 opp en bakke med 8% stigning :) Fantastisk.

 

Kom på ts-ogn.no, så får du svar på alle tekniske spørsmål. Jeg vet at det er en sticky om dekkdimensjoner. Det er dårlig driv her inne. På ts-ogn står det mengder av ting ang. IS200 på Lexusforumet.

 

Når det gjelder toppfart butter min på 215. Det er manuell kasse. Mulig automatkassa butter litt tidligere. Og ja, det er en sterk motor. Den sliter ikke opp bakker, hvertfall :)

 

Men grattis med flott bil! Er du også bitt av basillen som gjør at du aldri kjører rett hjem fra jobb, men måååååååå ta ei lita runde ekstra først? ;)

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på ts-ogn.no, så får du svar på alle tekniske spørsmål. Jeg vet at det er en sticky om dekkdimensjoner. Det er dårlig driv her inne. På ts-ogn står det mengder av ting ang. IS200 på Lexusforumet.

 

Når det gjelder toppfart butter min på 215. Det er manuell kasse. Mulig automatkassa butter litt tidligere. Og ja, det er en sterk motor. Den sliter ikke opp bakker, hvertfall :)

 

Men grattis med flott bil! Er du også bitt av basillen som gjør at du aldri kjører rett hjem fra jobb, men måååååååå ta ei lita runde ekstra først? ;)

 

Heisann. Klarer faktisk å kjøre rett fra jobb og hjem, men det hender at jeg må ta en cruise kveld en gang iblandt, som her om dagen. En ting som på en måte kan være litt kinki med den bilen er at man blir totalt fartsblind i den. Merket dette særdeles godt på turen fra Larvik til Stavanger, så jeg kjørte med cruisekontroll hele veien til Kristiansand for å ikke bli tatt av fotoboksene. Uansett. Takk for oppfordring. Skal sjekke denne sida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran: 8x19 225-35-19 ET45

 

Bak: 9x19 255-30-19 ET48

 

var det jeg hadde og noe mer går nok ikke uten at det stikker ut! :) jeg valset inn leppa bak for sikkerhets skyld! så anbefaler å bruke disse dimensjonene jeg ihvertfall da noe mer ikke går uten modifikasjoner...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mts autopart har noe som heter k-sport coilover til 8000.

 

vet ikke åssen kvalitet eller åssen dem er. men det er tüv godkjenning på dem ihvertfall ;)

 

mts autopart har xenon ombyggingskit, men vet ikke helt åssen dette er...

 

 

Ellers får jeg gratulere med en fantastisk bil =)

(har en av samme årgang, bare med manuell giring:) )

 

K-Sport er samme merket som coilovere som D2, men til en hyggeligere pris og med tüv papirer! :-)

 

Xenon er dessverre ikke lovlig å ettermontere i norge, men tipper at over 50% av de som har xenon i dag har ettermonterte lykter.

Det er mulig å bestille xenon lamper originalt hos Lexus Norge, disse koster ca 8000 kr pr. stk + montering hvis jeg ikke husker helt feil. Du må også montere spyler dyser til lyktene for å ha mulighet til å få kittet godkjent hos biltilsynet.

 

IS200 finnes med xenonlys orginalt fra 2002 modell.

 

De fleste i politiet vet neppe om det er xenon originalt på IS200, så tror det skal mye til å bli stoppet med et ettermontert kitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en IS200 99' modell med automatkasse.

 

Spørsmål 1:

Jeg skal kjøpe nye dekk+felger til kjerra til sommeren. 19" er tanken. Hvilken bredde kan jeg eventuelt ha på felg og dekk før den tar borti skjermen? Evt. hvor bred felg/dekk er lovlig å ha på 19" felg?

 

Spørsmål 2:

Hvor mye drivstoff vil en IS200 bruke dersom kompressorkit benyttes, ved vanlig kjøring. Bilen min bruker rundt 0.8/0.9 på vanlig kjøring nå. Vil drivstofforbruket øke mye hvis jeg setter inn et powerfilter i tilleg? Hvis jeg innstallerer kompressor, powerfilter og chipper den ca 15%, hvor mye drivstoff vil den da sluke per mil ved vanlig kjøring.?

 

Spørsmål 3: Hvor er det mulig å få tak i komplette xenon-lykter til IS200?

 

Spørsmål 4: Hvor får jeg tak i et justerbart senkesett til IS200, hvis man ser bort ifra Toyota.

 

Det var vel det tenker jeg.

 

Om du vet svaret på noen, men ikke alle kan du uansett legge inn svaret på den/de du har. :)

 

På forhånd takk!

 

 

-QuiNlan

 

Først og fremst, gratulerer med fin bil!

 

spørsmål 1. 19" felg er dessverre ikke lovlig på is200 uansett! :-)

 

Spørsmål 2. Hvis du kun monterer sportsfilter, og kjører likt som før montering, vil forbruket synke noe. Ved montering av kompressor kittet vil forbruke øke med ca 0,2 liter på mila. Det er nesten umulig å gi noen nøyaktige tall da stand på motor og din egen kjøring har veldig mye å si!

 

Spørsmål 3 og 4 er blitt besvart av noen andre! :-)

 

Lykke til videre med rå bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran: 8x19 225-35-19 ET45

 

Bak: 9x19 255-30-19 ET48

 

var det jeg hadde og noe mer går nok ikke uten at det stikker ut! :) jeg valset inn leppa bak for sikkerhets skyld! så anbefaler å bruke disse dimensjonene jeg ihvertfall da noe mer ikke går uten modifikasjoner...

 

Var din senket med disse dimensjonene? Hvis ja; hvor mange mm?

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er IS200 typegodkjent med 17" orginalt? :cool:

 

jepp..is200 sport er levert orginalt med det :cool:

 

og etter jeg solgte min ble den godkjent med 19" etter hva jeg husker :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår