Gå til innhold

VW Golf som fusker og stopper

Ranger emnet


JanErik

Anbefalte innlegg

Har en VW Golf II 1990 mod 1,8 liter med Mono-Jetronic. Plutselig har den begynt å fuske veldig når jeg starter den, må holde mye ekstra gass for at den ikke skal stoppe og etter et par kilometer så dør den. Da er den kul umulig å starte igjen før etter et par timer. Samtidig så ryker den også ganske mye fra eksosen. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ, men det kan være ivertfall 10 ting som forårsaker problemet:oohh

Men, hvis jeg var deg ville jeg sjekket:

 

- At pakningen mellom spjeldhuset og innsugsmanifolden er tett.

Du kan sjekke dette enten ved å dra/riste litt i spjeldhuset og se om det skjer noe med motorgangen, eller ved å spraye startgass rundt spjeldhuset. Hvis tomgangen øker e.l. så drar du falskluft.

 

Når du først er igang og ser etter falskluft, sjekk alle andre vakuumslanger, f,eks den som går fra bremsekraftforsterkeren til innsuget.

 

- Ta ut en og en plugg, er det forskjell på dem i farge?

Hvis en eller flere plugger skiller seg markant fra de andre så har du et tenningsproblem, f,eks en defekt fordeler eller defekt Hallgiver, dårlig kontakt i en pluggledning osv.

 

- Monojet har endel elektriske duppedingser på spjeldhuset, ta av en og en og rens begge "ender" med elektrospray..

 

- Lambdasonde kan være defekt, tviler på det utifra symptomene.

 

Prøv det først ivertfall:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet flensen på innsuget - den hadde røket tvers av!! Utrolig at bilen har gått så lenge som den har gjort! I tillegg ble rotor og fordelerlokk byttet da dette var kav gåent! Bilen gikk mye penere etterpå gitt!! :-)

 

Men,,,, den stopper fortsatt etter litt kjøring... skal bytte hallgiver i morgen. Håper det er den som skaper faenskap nå!

 

Forøvrig kan folk bli litt flinkere til å følge opp med å si hva feilene på bilene sine er. Alle er kine på å få hjelp, men det er mye mer nyttig for forumet dersom alle hadde sagt hva feilen var etter at de endelig fikk rettet det opp.

 

Det var dagens moralpreken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilen er der fortsatt og har nå også prøvd å bytte coil... det som gjør det mest vanskelig og ikke minst irriterende er at bilen går som en klokke hver gang jeg er i nærheten av den, mens den bare kødder så lenge kompisen min kjører den...

men han forklarte at sist nå så kjente han at den begynte å dra dårligere samt gå urent før den stoppet... og etter ca 5 forsøk så startet den igjen... lurer litt på den drittløsningen av en forgasser/innsprøytning som VW har putta oppi der jeg... det blir evt det neste å prøve å bytte den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har en Golf II, Fire & Ice edition, 1,8 mono jetronic med akkuratt de samme symptomene som du ramset opp..!

Til og med at det lukter svidd etter all fuskinga..

Har du funnet ut noe til nå?

 

 

Alle bilmekanikerne som har peiling er på ferie så det ser ut som jeg må gå de neste tre ukene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordna problemet ved en tilfeldighet! :)

Vi tok av ene polklemma på batteriet i ti minutter for å resette hjernen, og da vi starta etterpå gikk den som ett skudd!

Problemet kom tilbake dagen etterpå, men så husket jeg at kjølevifta til radiatoren var sliten så jeg byttet denne med en fra delebilen jeg har stående og har ikke hatt mer problemer etter det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår