quattro10v Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 HAr en 95 Neon som oppfører seg litt rart. Har hatt endel motofjusk på den, men byttet coil og diverse og den har etter det oppført seg bra. Men, i stad da jeg var ute å kjørte begynte ladelampa å lyse og bilen fjuska/lugga som f.. Når den lugger så er det så vidt den drar framover. Hvis jeg slipper gassen så går den på tomgang, men begynner å lugge/dra dårlig så fort jeg gir gass igjen. Kan denne feilen ha noe med at dynamo er ferdig å gjøre? Må være dynamo da batteriet er nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 funnet feilen:) defekt lambdasonde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galgasor Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 En lambdasonde er en viktig komponent i nyere bensinmotorer. Lambdasonden sitter i eksosanlegget, gjerne nederst i grenrøret, og måler mengden oksygen i avgassene fra motoren. Denne sensoren sender en spenning (mellom 0,2-1,0 volt) og brukes av motorstyringsenheten til å bestemme hvor mye drivstoff som skal sprøytes inn i motoren. Dersom lambdasonden er defekt vil motoren få gal mengde drivstoff og dette resulterer ofte i en defekt katalysator Lambdasonden er kun å finne på nyere biler med elektronisk bensininnsprøytning, og brukes ikke i gamle motorer med forgasser. Til de som var usikker på hva en Lambdasonde var Siter Mine biler: Opel Astra Club 1.4 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Takk Galgasor. Jeg lurte på om jeg kanskje skulle sjekke min lamdasonde, men siden det gjelder en Civic fra 91 så kunne jeg utelukke det ;) Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Civic fra 91 har lambda den. Lovpålagt fra 1.1.89. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg