Gå til innhold

Clutch og bærearmsforinger må byttes

Ranger emnet


power007

Anbefalte innlegg

Tror desverre ikke BMW dekker noe av dette, de er utrolig sære! Men prøv å krangle litt med dem:) Begge de greiene der er jo deler som blir slitt, men det bør da ikke bli slitt såå tidlig! Har en kompis som akkurat har bytta girkasse og clutch på en 2002 mini, men han kjører den stakkars bilen litt hardt. Han hadde IF supersikring og fikk dekket det av dem. Men 25 000 hørtes veldig dyrt ut, mener han sa det kosta rundt 4-5000.. Hør med furubakken på bekkestua, de er veldig rimelige i forhold til andre bmw verksteder, og servicen er 1000 ganger bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchbytte koster ihvertfall ca. 10.000,- på Jæger Sentrum i Bergen. 25.000 var nå grusomt dyrt.

 

Har du byttet hos Jæger? Grunnen til at jeg spør, er at jeg må vite om 10 000 kr er et estimat, eller om dette er fakta. Må ha meg et utgangspunkt for standard clutch vs. Exedy Hyper Single Clutch with Lightened Flywheel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prisen jeg ble opplyst både fra Jæger Sentrum og Snap Drive. Det er estimater ja. Dvs. dem kan gå max 2000 kr over denne summen men det å skifte clutch er ganske grei jobb for folk som jobber med bilene. De bør vite hva jobben går ut på.

Grunnen til at jeg vet dette er pga. vi holdt på å kjøpe oss en bil som hadde slitt clutch. Heldigvis var selger ærlig om dette. Jeg kunne skjønt om det kom på 25 000 inkl. service og skifte av forskjellige foringer. Ellers bør du forhøre deg rundt. Få tilbudet skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skifta 4 ganger på 100.000km, så ja de ryker, og nei det koster ikke 25k. og ja det avhenger av kjørestil.

 

er forøvrig ingen vits å skifte clutchen før den er utslitt. skiftet forøvrig alle foringene på rundt 80.000 selv, litt småtteri må man regne med, endel andre ting som har gått i stykker har vært kipere. men men... morsomme biler da :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedproblemet var vel at endel venner/bekjente fikk prøve, og de alltid klarte å slure eller overvarve/slure på den måten, varme R dekk som ikke spinner at all selv med rundt 230hk var jo også bidragsytende faktor, da clutchen istedenfor gav etter.

 

jeg er alltid veldig påpasselig med foringer/andre slitedeler og tar slikt forløpende da jeg synes alt skal være 100% tight som fra fabrikken. om du har grunn til å frykte PKK er det egentlig noe litt galt ;) de sa aldri noe på hverken felger, dekk, bremser, trim, eksos, ic eller andre ting heller :)

 

har forøvrig 328x28 stoptech BigBrakeKit tilsalgs for "vår" biltype. selges under halv pris fra ny. org bremsene våre er mildt sagt stusselige saker.

 

for å sjekke foringer, jekk bilen, napp av fronthjula, sjekk bakre foring på bærearmen, dvs dra i skiva fra side til side, så vil du høre det klakker/kunne se selv at foringen er slitt. det skal ikke være noe bevegelse/lyd der om den er frisk.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår