Gå til innhold

Bilstereo i passat 2001 3bg

Ranger emnet


mazdafreaks

Anbefalte innlegg

Hei fikk endelig min nye fam bil i dag, en vw passat tdi 130hk 4motion, men denne bilen hadde ikkje mp3 spiller så eg satte inn en spiller ifra pioneer som eg hadde liggende, denne var ny osv, men funker ikke optimalt, det var en slik standard Blaupungt spiller i denne, og når eg koblet min pioneer spiller opp på iso ledningene ifra denne blaupungt, så mangler spilleren memory. så eg må stille alt på nytt etter hver stopp, er dette noe som må gjøres noe med på vw ved stereo bytte, regner med at det bare er å bytte om på gul og rød ledning, men aldri opplevd dette før, noen andre så har opplevd lignende, regnet med at alle iso hadde det samme eg, eller er Blaupungt litt eget.. Håper noen kan svare. Og har ett annet spørsmål i samme slengen, ligger det ledninger klare i dørene bak, pga det mangles lyd der..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan og kjøpe en overgang, som selges på biltema, den snur disse ledningene, og så har den en antenneforsterker, som og trengs vis du ikke har orginalspiller. Min har heller ikke høytaler i bakdørene, og den mangler ledninger bak. Se på iso-stikket til høytalerene, så ser du om den har 4, eller 8 ledninger. Min har kun 4.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet bare om på de 2 røde ledningene på antenne forsterkeren, så nå funker radio og spilleren som den skal, god forbedring ifra blaupungt til pioneer synest eg. Men det manglet selvfølgelig ledninger bak til høytalere i dørene bak.Så eg bestilte 2 sett med adaptere til å sette inn 6.5" skal ha det bak og fremme, noen så har en anbefalling til høytalere da, og gjerne en forenklet måte å få ledningene frem til spiller..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Anngående høytalere så fikk jeg nettopp mail fra bilradiospessialisten som det sto:

 

Det du skal se etter, er komponentsett foran og bak, 17cm. Skal du ha noe rimelig, så er det Infinity Reference som gjelder. Disse koster 1590,- per sett. Vil du ha noe litt bedre, ta en titt på Polk Audio DB-serien. Disse koster 2390,- per par.

 

Disse to alternativene er ved utbytting av orginale høytalere i en 98 mod Passat. Tror de skal passe i passater fra 97-03 mod eller noe slikt, men er ikke 100% sikker. Passer iaffall i 97-00 mod

 

 

Ved kabeltrekking er det vel lettest og legge ledningene under plastdekslene nede ved gulvet.. Tenkte jeg skulle se litt på det i helga eller neste helg :)

VW Passat 1.9tdi stv 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 7 months later...
Hei.

Jeg har en 3bg 04 mod. Der er det orginal spiller som sitter, hvor det er en kasett spiller øverst, og en cd spiller under.

Hva gjør jeg hvis jeg skal skifte til en vanlig cd spiller?

evt, har den orginale spilleren phonoinngang?

 

du m ta ut begge spillerne åsså smekker du i en vanlig spiller og orginal hylle under eller over spillern om du vil eller dukan gjøre som meg å kjøpe dobbel din dvd så slipperdu hylle som samler rot:) hehe.. da fyller den begge hullene til spillerne:) hylla fåes kjøpt på møller for en billig penge. men du kan ogsåkjøpe en dobbeldincd spiller med phono utganger, mp3, radio osv for en billig penge om du ikke har behov eller lyst på dvd. :):)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår